Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juli 2015
    Locatie
    Op een eiland (echt waar!)
    Berichten
    110

    Music Ik op gitaarnet, stel je voor!

    Hallo allemaal,

    Mijn naam is Thomas en ik speel geen gitaar. Oh nee? Nee!
    Maar ik ben al jaren weg van een, zoals ik het noem, door de vla gehaalde telecaster, met donkere hals en witte slagplaat.

    In mijn, zo af en toe, zoek momenten was ik óf net te laat óf het was toch niet de goede kleur óf het was een originele dus veels te duur.

    Dus, na een mislukte koop poging gisteren (gitaar bleek meer wit dan geelachtig) de knoop doorgehakt en een bouwpakket besteld bij een niet nader te noemen Duitse muziekgroothandel.
    Verder erbij besteld een Ashtray Bridge, Ferrules, Vintage Style Kluson Tuners en Vintage T Style Jackplate (je weet wel, zo'n aansluiting die altijd los zit)
    Hopelijk zit er een juiste slagplaat bij, moet 3 laags zijn: wit, zwart, wit.

    Nu op zoek naar de juiste kleur lak. Dat valt nog niet mee. Alle oude Vintage White Telecasters hebben door verkleuring allemaal een andere kleur, dus een juiste kleur is er niet (zie foto's)



    Ik denk dat ik de body met Acryl lak van Histor oid ga doen. Eerste een witte onderlaag en dan 1 of twee lagen mat of zijdelans MET EEN ROLLER. Als laatste 1 of 2 lagen blanke lak.

    De kop (peddel headstock) moet ik zelf in vorm maken. Geen idee of dat met een decoupeerzaag kan of een figuurzaag, maar dat zoeken we nog wel uit.
    De kop moet ook een beetje honingachtige kleur krijgen, waarschijnlijk kan ik daar gewoon kleur beits voor gebruiken.
    Voor de ferrules zal ik ergens een tafelboor of kolomboor moeten lenen, heb al gezien dat zoiets een precies werkje is.

    En als hij dan klaar is, wat gaat er dan mee gebeuren? Dan wordt die aan de muur gehangen en ga ik er, onder het genot van een muziekje, gewoon lekker naar kijken !

    Misschien dat ik jullie reeds vergaarde kennis nog een paar keer moet doorlezen. Tips zijn uiteraard welkom.


    Groet

    Thomas

    p.s. ik ben wel muzikant hoor! Ik speel saxofoon (tenor en bariton), drums en een beetje keyboard.
    Laatst gewijzigd door Thocaster; 21 juli 2015 om 12:46

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Kijk bij guitarsupplies.nl eens voor goeie nitro lakken. Ze hebben ook gekleurde blanke lakken.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Die kleur is "white blonde", en komt niet direct zo uit een spuitbusje. Het begint met een ash body, waarvan de poriën gevuld worden met een donkere poriënvuller. Dan komt er een semi-transparante witte laklaak over, en die wordt afgelakt met transparante hoogglans. De vergeling komt van de verkleuring van de transparante (nitro)lak.

    Je had je misschien de moeite kunnen besparen door een body van een Squier Classic Vibe '50 Telecaster te kopen (of: zo'n gitaar te kopen, en de onderdelen die je niet gebruikt te verkopen). Of gewoon de Std. Telecaster.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    De vergeling komt van de verkleuring van de transparante (nitro)lak.
    Maar ook de poly verkleurt, misschien nog wel meer? Die kanarie duck strats zijn toch poly?
    Enniewee, ik heb die kleur ook proberen te vangen op een tele.

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juli 2015
    Locatie
    Op een eiland (echt waar!)
    Berichten
    110

    Standaard

    Het is geen doorzichtige lak. Het is Fender kleur 41 Vintage White

    http://www2.fender.com/en-NL/support/color-chart/

    "Probleem" is, dat die originele Vintage White zo verkleurd zijn, dat ze geen Vintage White meer zijn.



    En ik wil nou juist die 'verkleurde' kleur.

    Die Squiers zijn mooi, maar op zo'n mooie gitaar moet dan wel weer een échte Fender Ashtray Bridge (oud model, 55 euro) en echte Fender stemknoppen (49 euro) en dan wordt het een dure aangelegenheid.

    Daarnaast lijkt mij het zelf knutselen ook wel leuk. Met verf erbij denk ik voor zo'n € 170 klaar te zijn.
    Laatst gewijzigd door Thocaster; 20 juli 2015 om 16:14

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    en dan toch maar leren spelen.. ? welkom hier ! als het leren spelen niet lukt kan je altijd nog 'air guitar' met een echte gitaar doen.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juli 2015
    Locatie
    Op een eiland (echt waar!)
    Berichten
    110

    Standaard

    Ach, ik kan net het intro van Lyin' Eyes van de Eagles spelen en het begin van Well Respected Man van The Kinks.
    Was laatst bij Edwin Evers en die liet horen hoeveel bekende nummers je kan spelen met 4 accoorden (F-A-C-G)
    dus er is nog hoop. Al begrijp ik wel dat het F accoord op gitaar lastig is. Maar met C, D E, A en G kom ik al een eind
    Handtekening....

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Ik zou van die A een A mineur maken.
    Welkom trouwens.
    ALLES IS VERKOCHT!

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thocaster Bekijk bericht

    Die Squiers zijn mooi, maar op zo'n mooie gitaar moet dan wel weer een échte Fender Ashtray Bridge (oud model, 55 euro) en echte Fender stemknoppen (49 euro) en dan wordt het een dure aangelegenheid.

    Daarnaast lijkt mij het zelf knutselen ook wel leuk. Met verf erbij denk ik voor zo'n € 170 klaar te zijn.
    Hallo,

    Waarom zeg je dat de stemmechanieken op een squier absoluut vervangen moeten worden? Wat zijn je ervaringen er mee?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juli 2015
    Locatie
    Op een eiland (echt waar!)
    Berichten
    110

    Standaard

    Hoi Brad,

    Ik ben geen gitarist zoals ik al schreef en het gaat mij puur om de looks. Squier zullen net zo goed of misschien wel beter zijn, geen idee, maar zijn niet het juiste type kwa looks.
    Laatst gewijzigd door Thocaster; 25 juli 2015 om 19:07
    Handtekening....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top