Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: music man monitor

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2004
    Locatie
    twenterand
    Berichten
    1.106

    Standaard music man monitor

    Afgelopen week deze twee monitors gekocht.
    Ik wil ze gaan gebruiken om voor aan te zetten tussen de zangmonitors zodat de backline niet rechtstreeks vanaf het podium de zaal in gaat maar met een microfoon via de PA.
    Met uitgeschakelde tweeter klinken ze prima achter mijn de luxe reverb.
    Iemand ervaring met dit type monitor?


  2. #2
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Een monitor is een monitor. Zijn meestal voor neutraal geluid, hence the name.

    "Ik wil ze gaan gebruiken om voor aan te zetten tussen de zangmonitors zodat de backline niet rechtstreeks vanaf het podium de zaal in gaat maar met een microfoon via de PA."

    Leg mij dit eens uit in een schema en of waarom je dit wilt?
    Vriendelijke groet,

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2004
    Locatie
    twenterand
    Berichten
    1.106

    Standaard

    Omdat ik aan de voorkant beter kan horen dan aan de achterkant denk ik dat ik op deze manier het podiumvolume lager kan krijgen.
    Hierdoor krijgt de geluidsman meer ruimte om een lekkere mix te maken.

  4. #4
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Dat klopt niet. Meer monitoren kan nooit een lager podium volume opleveren.
    Je methode is zeer ongebruikelijk.

    Echt laag volume bereik je met schermen om drumkit, schermen voor versterkers en lage volumes.
    En in ear maar dat is niet voor iedereen.

    Tot slot, als de band goed speelt is er altijd een lekkere mix van te maken, ook op hoog volume.
    Vriendelijke groet,

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    It just makes no sense.

    Als je je geluid liever voor je hebt, zet dan je amp voor je. Een deluxe is niet veel groter dan die monitor en zeker kleiner dan 2 daarvan.

    Waarom de extra monitors als je geluid al met een mic door de reguliere monitors komt? Dat wijst er op dat je niet tevreden bent met je huidige monitoring en dat is een heel ander probleem.

    Meer monitors betekent, Harrie zegt het al, meer overall volume wat betekent dat je amp nog zachter moet. Ergens iets erbij betekent ergens iets eraf wil je op het niveau blijven.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Met Pepe eens, er zijn bijvoorbeeld standers waar je amp in kan en die kan je dan voor je zetten.

    http://www.ebay.co.uk/bhp/amp-stand

    Mijn eigen band zijn 40 plussers en wij gebruiken vooral plexiglas schermen. Lekkere sound en niet zo hard.
    De versterkers zijn goed gericht en monitoren minimaal.
    Vriendelijke groet,

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    De versterkers zijn goed gericht en monitoren minimaal.
    Dat eerste, het richten, is al een belangrijke stap die velen vergeten.
    Ik ben zelf voor dat doel dol op de Standback ampstand... opvouwbare gevarendriehoek om je amp gewoon op de grond te laten en te kantelen.
    En dan maakt het niet zo veel uit of je je amp vóór, achter of naast je zet... als je netjes richt* en hem op een prettige afstand van jezelf plaatst, hoor je jezelf prima. Maar je moet gewoon plaatsen waar het voor jou (en je band) werkt...

    Zoals anderen ook al zeggen: met monitors nog meer herrie toevoegen, is vrijwel zeker niet de juiste weg voor wat jij zegt te zoeken.

    * voor mij houdt prettig richten in dat ik het midden van een van m'n speakers op mijn schouder richt als ik bij mijn mic sta. En dan staat de amp meestal net iets meer naast dan achter me.
    Rest van de band hoort dan meestal ook nog wel voldoende van mijn versterker, zodat ook zij verder geen of heel weinig gitaar op de monitor hoeven.


    [mod-mode]
    Ik verplaats dit onderwerp trouwens naar live muziek. Het gaat niet zozeer om je vintage amp of zelfs over vintage monitors... meer over je (live) geluid verbeteren.
    [/mod-mode]
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Het positioneren van je amp is een tool. Soms zet ik de amp helemaal achterin op de grond, soms vlak bij me op een flightcase. Allemaal in het kader van volume en ruimte.
    Ik denk ook dat veel amp mods en speaker swaps met positionering te counteren is.
    Het gaat natuurlijk niet op als je met je Marshall toren aan komt zeilen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard



    Dit is mijn 4x12 kast, je kan best een goed volume bereiken met een scherm ervoor.
    Tientje bij de bouwmarkt en dempt wel 15 db plus je bent van die hinderlijke straal af. De speakers waren nogal richting gevoelig.
    Vriendelijke groet,

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    ziet er lekker uit dat biertje

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top