Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard Wie helpt even met een schema...

    Nog een strat liggen waar ik iets anders mee wil doen...
    Maar ben zelf geen held in schema's...
    Dus eventjes jullie hulp inroepen

    Bedoeling....

    Stand 1: neck en middle
    Stand 2: neck
    Stand 3: middle
    Stand 4: bridge
    Stand 5: bridge en middle
    Extra toggle switch die de 5-way uitschakeld en de drie pick-ups samen activeert...

    Tja soms moet een mens eens zot doen

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2013
    Locatie
    As, België
    Berichten
    432

    Standaard

    Los van die extra toggle switch, begrijp ik eigenlijk niet helemaal wat je wilt. Die 5 standen zijn op de volgorde na gewoon de standaard standen op een strat. Alleen stand 1 en 2 en stand 4 en 5 zijn omgewisseld. Of is dat juist de bedoeling? Waarom al die moeite doen voor iets wat je toch al hebt (los van die extra toggle switch natuurlijk)?

  3. #3

    Standaard

    Het kan in elk geval niet meer met een gewone 5-weg schakelaar. Zoek eens op de 'blend mod' of dat niet wat voor je is. Wat verwacht je met 3 pu's tegelijk in actie?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Je zou er ook een extra pot in kunnen zetten en er dan 3 maal volumepots en 1 master tonepot van kunnen maken. Ik heb dat op een 3PU Gibson zitten. Veel flexibiliteit.
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Misschien beter dit:



    hier kun je iedere mogelijke schakeling selecteren. Op deze foto staat ook nog een 4de miniswitch. Ik denk dat deze fungeert als killswitch maar pin me er niet op vast

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Input79 Bekijk bericht
    Nog een strat liggen waar ik iets anders mee wil doen...
    Maar ben zelf geen held in schema's...
    Dus eventjes jullie hulp inroepen

    Bedoeling....

    Stand 1: neck en middle
    Stand 2: neck
    Stand 3: middle
    Stand 4: bridge
    Stand 5: bridge en middle
    Extra toggle switch die de 5-way uitschakeld en de drie pick-ups samen activeert...

    Tja soms moet een mens eens zot doen
    Op zich is dit geen punt. Ik zou echter kiezen voor een toggle die je brugpup aan zet bij elk standje, ongeacht de stand van je 5weg. op die manier heb je wat je wilt en scheelt 't een hoop gedoe met 't bedraden en re-routen van de draden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    volgens mij bedoelt TS te vragen om een tekening van zo'n bedradingsschema? die strat zoals pasqual laat zien, lijkt me wel wat btw
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  8. #8

    Standaard

    Waarom ik zo'n moeite wil doen?
    Omdat het kan
    En ook merk ik dat ik vaak plaats 4 voorbij schiet en op 5 uitkom bij het switchen evenals ...
    Mijn meest gebruikte standen op strat is middle en dan de 2 en 4 ... Als ik 2 en 4 wissel van plaats met 1 en 5 , kan ik veel makkelijker naar mijn meest gebruikte standen switchen ...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    volgens mij bedoelt TS te vragen om een tekening van zo'n bedradingsschema? die strat zoals pasqual laat zien, lijkt me wel wat btw
    Dat was idd de vraag

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Tis eigenlijk heel simpel.

    Je moet de signalen van de pickups via een 4 pool switch met 2 standen aansturen. Dus in stand 1 stuur je alles door naar de 5 weg en in stand 2 loopt alles naar 1 centraal punt. Je wilt namelijk ook de juiste 'hot' kiezen: dus óf de hot wire uit de 5 weg, óf de hot wire die de resultante is van het samenvoegen van de drie pickupsignalen. Vandaar een 4 pool. De Fender s1 pot is hier ideaal voor overigens.

    Voor de 5weg. Das ook simpel. Kies een superswitch. Dan kan je per positie kiezen welk pickupsignalen naar 'buiten' moet. Je hebt hier een 2 pool switch voor nodig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top