Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Hoi allemaal

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    9 augustus 2015
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    23

    Standaard Hoi allemaal

    Bill hier , 52 jaar and still rocking.
    Kreeg op mijn 12e mijn eerste akoestische gitaar die ik toen ik hem probeerde te stemmen zonder te weten wat ik deed , in een powerchord gestemd had…….en op die manier mezelf leren spelen. Kon vrij snel van alles meespelen…..maar uiteraard had het ook een grote beperking. Waarschijnlijk was ik gewoon te lui om op de gebruikelijke manier in standard tuning te leren spelen en heb mijn hele leven maar een beetje aangeklooid op mijn eigen wijze….tot een half jaar geleden. Toen besloot ik dat het toch maar eens tijd werd echt te leren spelen en ben mbv youtube filmpjes eerst de basis akkoorden gaan leren wat al vrij snel best goed ging. Vervolgens ben ik ook op les gegaan en inmiddels zit ik in een bandje , iets waar ik mijn hele leven al van droomde.
    Hoop hier een hoop te kunnen leren over gitaren en er op spelen.

    Mijn gear :

    2 acoustic western gitaren onbekend merk. Een er van is mijn eerste gitaar, 40 jaar geleden gekregen

    Ibanez Gaio

    Aria pro 2 the cat series

    Modified Squier Strat : squier body , squire tremolo , Fender standard strat loaded pick guard , Fender licensed neck. Squier tuners.

    Zelf bouw Strat , Relic , Fender licensed neck , Fender vintage tremolo gold , Kluson tuners gold , Fender jack gold , gold volume and tone knobs , David Gilmour signature EMG loaded pick guard pearl white.

    Fernandes Retrorocket met Sustainer

    Fender Stratocaster MIM dubbel humbucker

    Line 6 spider 100 watt modelling amp en voor thuis Line 6 spider 50 watt modelling amp

    Boss ME 70 guitar effect processor

    mvg

    Bill
    Laatst gewijzigd door Billy-6-String; 9 augustus 2015 om 02:37 Reden: was vergeten mij gear te vermelden

  2. #2

    Standaard

    Hallo Bill, welkom bij de club!

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    9 augustus 2015
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    23

    Standaard

    Thanks Harry !

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    welkom Bill.. recentelijk vroegen enige forumleden zich af of dit forum niet op sterven na dood was maar gezien de regelmatige aanwas met 50plussers zorgen we er wel voor dat het hier geen bejaardensoos wordt. Veel plezier.. oh ja... sommige forumleden kunnen nog wel eens lullig reageren.. met kreten zoals 'sterf hoer sterf.' ... dat schijnt dan liefkozend te zijn bedoeld.... You have been warned
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  5. #5
    Junior Member
    Geregistreerd
    9 augustus 2015
    Locatie
    Helmond
    Berichten
    23

    Standaard

    Thanks Mike !
    Tja…..als sterf hoer sterf , liefkozend bedoeld is dan ben ik benieuwd wat ik naar me kop gesmeten krijg als ik iemand pissig maak haha. Kan wel wat hebben

  6. #6

    Standaard

    Welkom,

    Je bent zuiniger met je gitaren dan ik, mijn eerste gitaren zijn al gebroken of en of verkocht, waaronder de Aria 'the cat' ; lang niet meer gezien, heb niet eens foto's ervan :P

    Stoer dat je toch verder bent gaan leren, je ziet dat je er nu al plezier van hebt en dat blijft zolang je bijleert , ik ben vorig jaar ook op les gegaan en in tegenstelling tot 25 geleden vind ik het nu heel stimulerend!
    Het scheelt ook hoe of het klikt met je gitaarleraar en zijn werkwijze natuurlijk.

  7. #7

    Standaard

    Dag Bill, ook welkom , ben er ook nog maar net bij hoor. heb nog veel les nodig en veel oefening. mijn linkerhand is soms onwillig!!
    tijd en doorzettingsvermogen ......

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 september 2015
    Locatie
    Harderwijk
    Berichten
    2

    Standaard

    Mooi verhaal Bill, ben zelf ook rond 12 jaar begonnen en nu 50+ en steeds venieuwende en lerende.
    Muziek maken houdt je jong!

    Groet, Gert

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top