Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard Had net welgeteld een uurtje

    In t kader van er moet hier blijkbaar meer eigen werk gepost worden En in t kader van dat ik hopelijk hopelijk hopelijk met een mega getalenteerde grime rapper uit London een dikke track ga opnemen. Dussss.... t moet smerig, t moet vuig. Zit nog geen sub bass in, nog niet echt gemixt, het is echt maar een schets. Wel allemaal zelf gemaakte sounds (die growl/screech van t begin dus zelf net opgebouwd vanuit een sinus).

    http://www.soundclick.com/bands/page...ongID=13183320

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Ik kan er geen zinnig woord over zeggen. De muziek vind ik geen hol aan dus dat is geen maatstaaf. Ik weet niet of je alle sounds zelf inspeelt en opbouwt of dat het een muisklik is. Dat maakt voor mij nogal verschil. Ik kan me wél voorstellen dat dit te gek klinkt op een festival terrein over zo'n grote installatie met vette bassen maar dan nog weet ik niet of dit 'zelf gemaakt' is of met een muis. Je hoort het al: ik heb er geen kaas van gegeten.

  3. #3

    Standaard

    Heeft zeker potentie! Ik hoor er wel een sci-fy guitar solo 'ala Satriani' overheen. Satch heeft jaren terug ook een album gemaakt met als basis elektronische muziek. Jeff Beck ook en anderen maar die vond ik toch minder geslaagd. Misschien helemaal niet je intentie, grime rapper, maar dat je het even weet ;-)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    He dank heren voor de kritiek/tips. Heb nu een behoorlijk dikke update Er komen geen gitaarsolo's in, helaas. En ja, ik programmeer alles met de muis, maar dan ook echt noot voor noot, alle automation trek ik zelf, veel van de sounds heb ik zelf helemaal opgebouwd uit een sinus etc, hier zit uren werk in. Dus geen kant en klare drag n drop hier heren, maar dat is uberhaupt nooit t geval bij mij (niet dat daar iets mis mee zou zijn overigens, t gaat om t resultaat, niet de manier waarop)

    http://www.soundclick.com/bands/page...ongID=13183320

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    En hij is af, de muziek dan he... de rap komt hopelijk nog. Gemixt, sub bassen erin, intro, outro. Commentaar?

    http://www.soundclick.com/bands/page...ongID=13183320

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    Moeilijk om iets te beoordelen dat helemaal niet mijn ding is, maar omdat jij regelmatig de tijd neemt om dat ook te doen (waarvoor respect) zal ik het ook proberen. Vooreerst knap dat je dit in een uurtje in elkaar draait, dan ken je duidelijk je weg in je gebruikte instrumenten. Dat dat instrument een computer is, maakt me niet uit. Het klinkt behoorlijk professioneel naar mijn (helaas in het genre volkomen ongetrainde) oren. Wel ervaar ik dit geluid een beetje als "te" netjes, te crisp. Wat stof en haar hier en daar zou het aangenamer maken. Dat dubstepwobbelgeluidje klink wel agressief, maar tegelijk ook erg afgelijnd en proper.

    Maar verder is het moeilijk om een veel verdergaand oordeel te vormen dan dat, gezien er eigenlijk op wat korte stukjes na niets inzit dat als lead kan worden omschreven. Ook mixgewijs is dit moeilijk. Ik hoor grote leegtes in het spectrum, maar neem aan dat die zullen opgevuld worden door de vocals. Op zich ben ik wel een beetje benieuwd waar die gaan komen (en of er, wanneer die erop is gekomen, niet nog wat aanvullende partijen zullen nodig zijn). Herinner me er zeker aan wanneer het af is, dan kom ik nog eens luisteren.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Hee bedankt voor je commentaar! Dat van 'een uurtje' betrof slechts de eerste schets hoor haha. De versie zoals er nu in de link staat is t resultaat van veel meer uren. Het is idd lastig om de balans tussen ruig en braaf te vinden. Waar zie/hoor jij gaten in t sonische spectrum? Daar ben ik wel benieuwd naar!!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Ik weet niet of je alle sounds zelf inspeelt en opbouwt of dat het een muisklik is. Dat maakt voor mij nogal verschil.
    Wardruna verzamelt zijn geluiden en speelt zijn instrumenten in op momenten en op plaatsen (in Noorse bossen) die zouden kloppen met hoe en wanneer de oude Noren hun muziek/rituelen etc. speelden/uitvoerden. Daardoor duurt het uitbrengen van muziek lang. Dat is leuk om te weten en het geeft wat mee aan het geheel, maar het doet niets/weinig met de muziek zelf. Het boeit mij dan ook vrij weinig bij het beluisteren van de muziek of dit nou gemaakt is met een muisklik of vanaf 0 is opgebouwd. Voor de rest natuurlijk wel leuk dat er wel uren werk in zit en alles wel vanaf 0 is opgebouwd .

    Dat er per definitie keigoeie fysieke/digitale skills nodig zijn om goede muziek te maken, lijkt me tegenwoordig een beetje achterhaald. (@Fusion: je weet wel in hoeverre dit algemeen bedoeld is of specifiek voor jou geldt .)


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Waar zie/hoor jij gaten in t sonische spectrum? Daar ben ik wel benieuwd naar!!
    Ik zie/hoor geen gaten

    Nu mijn commentaar: De achtergrondgeluiden en intro vind ik het gaafst. Als je geen rapper kunt vinden, kan je altijd nog de beat eruit halen en er een leuk ambient/glitch gebeuren van maken. Wat betreft agressie denk ik dat de zwevende achtergrondgeluiden een beetje in de weg liggen. Dat vind ik overigens geen probleem of zo; het hoeft niet agressief te zijn.

    Kun je niet zelf rappen? Het geheel leent zich ook goed voor een Die Antwoord-achtige zwaar getransponeerde/gemodificeerde rapstem.

    Loeters,

    Merijn

  9. #9

    Standaard

    Niet het soort muziek waar ik naar luister. Behalve nu dan, dus....
    Hoe verzin je het allemaal ?! Wel knap in elkaar geknutseld. Met sommige eentonige stukken, dat wel.
    Het einde vanaf 3:38 vind ik beter klinken dan de rest.
    Goed om dat zonder instrumenten te kunnen doen.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top