Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard 2x12 met G12T-75 & V-30

    Ben van plan om in mijn 2x12 boxjes(marshall-1922), een van de speakers te verwisselen.

    Blijft er een G12T-75 inzitten en wil dan een V-30 uitwisselen, dus komen er twee verschillende types in.
    De G12T-75 bevalt me eigenlijk wel, maar wil ook wel eens aan een V-30 ruiken

    Zou dit kunnen qua wattage, impedantie is 16 Ohms, wie weet er iets meer van uit ervaring ofzo?
    Zit misschien in een verkeerd onderwerp, maar ik gebruik het met mijn rack

  2. #2

    Standaard

    Gezien de weestand moet je denk ik parrallel aansluiten om geen verkeerde hoeveel weerstand uit speaker uitgang te krijgen. Kan iemand mij even vertellen hoe dat ook alweer zat. par is 1:R1 + 1: R2 enz enz en par is R1+R2+R3 enz enz..

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Dat aansluiten snap ik wel , maar hoe klinkt dat en , kan ik een 75 watter en een 60 watter gelijktijdig laten werken in een box.

  4. #4
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kokeleko
    Dat aansluiten snap ik wel , maar hoe klinkt dat en , kan ik een 75 watter en een 60 watter gelijktijdig laten werken in een box.
    Ja dat kan maar of het klinkt hangt helemaal af van wat jij precies wilt natuurlijk.

    Ik heb zelf een Marshall 1936 met een V30 en een Classic Lead en die combinatie klinkt SUPER.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Dat is mooi, wat ik zei die G12T-75 klinkt goed genoeg, maar het kan beter, en om nou direct over te stappen op V-30 , ben ik bang dat dat te radicaal is. Dus ik dacht een combi van beide speakers, met het strakke van de G12T, en het het geluid van de V-30, kan ik niet zo veel verprutsen dacht ik. Ik bebruik toch beide boxjes mono, in een stereo set.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Jaja. En als ik je moet schuiven tijdens een klus dan mag ik zeker 2 mics neerzetten voor je gitaar. Een tje voor je V30 en eentje voor die andere ....
    Tijd voor een nieuwe slogan.......

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Nou daar zeg je zoiets, is wel een optie om per locatie een passend zaal geluid te krijgen.
    Dat is ook wat ik wil, het strakke van de G12T en het wollige van de V-30, in een cab, maar met twee cabs moet je wel met 4 schuiven werken :-D

  8. #8
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kokeleko
    Nou daar zeg je zoiets, is wel een optie om per locatie een passend zaal geluid te krijgen.
    Dat is ook wat ik wil, het strakke van de G12T en het wollige van de V-30, in een cab, maar met twee cabs moet je wel met 4 schuiven werken :-D
    Een G12T75 strak, dat kan ik nog enigszins begrijpen hoewel ik vind dat ze niet erg strak klinken maar een V30 wollig???? Een V30 klinkt verre van wollig, ik vind die altijd behoorlijk scherp klinken zelfs.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Ik bedoel met wollig , meer mids , dus niet dat er wol op zit :-D
    Het is maar hoe je het zegt, in iedergeval verschillen ze nogal.

  10. #10

    Standaard

    In de Bogner Uberschall Cab zitten kruislings V30's en G12T75.
    Zelf zou ik de V30 vervangen door een Classic Lead 80.
    Is de grote broer van de V30. Klinkt minder kwekkerig in het mid/hoog en loopt verder door in het laag.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top