Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard Online gitaarlessen vergelijken

    Van plan om online gitaarlessen te volgen? Dan is het verstandig om eens een paar online gitaarcursussen te gaan vergelijken. Op www.uwgitaarlesonline.nl vind je een online gitaarles vergelijking met zowel de voor- als nadelen van elke gitaarcursus.

    Naast deze vergelijking vind je ontzettend veel informatie over het gitaar spelen. Denk hierbij aan gitaar liedjes, gitaartabs, gitaarakkoorden etc.
    Informatie over het gitaar spelen vind je op Uwgitaarlesonline.nl

  2. #2

    Music Online gitaarles aanbieder. OnlineMuziekAcademie.nl

    Ze missen er zeker nog een stel maar ze bieden alleen de aanbieders aan die aan affiliate doen. Voor degenen die gitaar willen leren spelen Kijk ook even op OnlineMuziekAcademie.nl voor online gitaarles, pianoles en zangles het is het meest uitgebreide systeem van Nederland en Belgie, al zeg ik het zelf. Maar neem een kijkje en beoordeel zelf.

    Of ga direct naar de aanbieding van online gitaarles

    Succes met het zoeken naar de juiste aanbieder

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 september 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    24

    Standaard

    Hi Allemaal,

    Ik ben ook al eens bezig geweest met het opzoeken en ook testen van online lessen (ook voor mijzelf) en dit heeft geresulteerd in meerdere online gitaarlessen. zie hier: http://www.gitaarlesvergelijk.nl

    laat maar weten wat jullie er van vinden
    Jan

  4. #4

    Standaard

    Wat ik bijzonder vind aan veel online gitaarcursussen, is dat bijna altijd gebruik gemaakt wordt van classics en pop songs van andere artiesten. Ik begreep laatst dat het per liedje ongeveer 2500 dollar per jaar kost om via de Harry Fox foundation de rechten te verkrijgen voor online reproductie (als je die rechten al krijgen kan), en ik kan me daarom niet voorstellen dat dat netjes is afgehandeld door alle cursusmakers. Ikzelf bied ook online gitaarcursussen aan, maar heb me om die reden altijd strikt gehouden aan mijn eigen repertoire, of public domain nummers.

    Bij pubers die op YouTube popsongs zingen zal het wel loslopen, maar als je geld verdient aan het verkopen van online muziekcursussen moet je er toch niet aan denken dat je op een dag een brief van Harry Fox krijgt of je nog even de 300+ songs van je online gitaarcursus wilt afrekenen voor de laatste vijf jaar...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Netjes dat jij er zo mee omgaat, siert je! Eigenlijk ook niet meer dan logisch.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Netjes dat jij er zo mee omgaat, siert je! Eigenlijk ook niet meer dan logisch.
    Het is inderdaad niet meer dan logisch. Ten eerste omdat niemand het natuurlijk leuk vindt als iemand jouw originele ideeën gebruikt om zelf geld mee te verdienen, en ten tweede is het gewoon verboden volgens de auteurswet. Dat de meeste mensen het toch doen komt alleen omdat de pakkans klein is (net zoals er tijdens grote natuurrampen, als de politie overbezet is, direct winkels geplunderd worden).

    Die pakkans schijnt overigens wel groter te worden. Mede door alle veranderingen in de muziekindustrie hoor ik steeds meer verhalen van collega-gitaristen die YouTube of zelfs Harry Fox op hun dak kregen in verband met publieke vertoning van covers, vooral als er geld mee wordt verdiend, via YouTube advertenties of anderszins. En dan heb je met een beetje pech toch een gevalletje "Even Apeldoorn bellen". De belangrijkste reden dat ik me wel netjes aan de regels houd, is dus niet mijn 'nobelheid', maar omdat ik 's nachts niet wakker wil liggen uit angst voor een brief van een gemene advocaat. :-)
    Laatst gewijzigd door Picker; 9 oktober 2016 om 16:58

  7. #7

    Standaard

    Het is inderdaad een grijs gebied wat copyright betreft. Persoonlijk vind ik het vrij overdreven om een zelfgespeelde gitaar cover te bestempelen als iets wat 'gekopieerd' is. Gelukkig valt het in de praktijk wel mee, originele artiesten van 'grote' nummers zullen niet achterna gaan zitten als je in Nederland een paar mensen gitaar wil leren spelen.

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 september 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    24

    Standaard

    Om te reageren op de online gitaarlessen.

    Vanuit Gitaartabs online gitaarlessen zijn we druk in de weer met de gitaarlessen. En ik vind het dan ook belangrijk genoeg om te melden dat wij alleen maar werken met afgestudeerde conservatorium gitaristen. Dan ben je er tenminste zeker van dat je goede lessen krijgt. Momenteel hebben we ruim 200 gitaarlessen online en songs.

    Vele songs zijn idd eigen repertoire bijvoorbeeld de gitaarles van Ruben Hoeke die tips en tricks geeft aan de hand van zijn eigen album.

    De liedjes (songs) lopen veel al via de ProTabs waar we dan ook muziekrechten voor betalen.
    Tja dat is idd niet goedkoop maar m.i. wel de moeite waard

    Je kunt tevens bij ons een maand gitaarles uitproberen voor maar een paar euro.

    P.s. alle gitaarlessenzitten ook in het zelfde abonnement dus je betaald slechts 1 bedrag voor alle lessen, wel zo leuk!

    Vragen stel ze gerust..
    Jan
    Laatst gewijzigd door gitaartabs.nl; 15 december 2016 om 23:09

  9. #9

    Standaard

    Ook bij de Online Gitaar Academie krijg je les van een gitarist afkomstig van het conservatorium. Je merkt inderdaad duidelijk het verschil in de kwaliteit van de lessen t.o.v. van al die marketeers die claimen dat ze gitaarleraar zijn, maar zelf nog geen fatsoenlijke arpeggio kunnen spelen.

    Voor een paar euro heb je toegang tot alle gitaarlessen en dan leer je als beginner tenminste de juiste technieken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top