Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 43
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard

    Oh ja nog een antwoord: tonesuck met een pedaal AAN kan eigenlijk niet. Tenzij sucking een onderdeel van het effect is 😃


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    En nog een paar antwoorden:

    True Bypass = potentiële tonesuck, omdat je je kabel verlengt op een 'passieve' manier. Een buffer kan ervoor zorgen dat je gitaar reageert alsof er rechtstreeks een amp achter hangt (input buffer -> pedalen), of je amp reageert alsof er meteen een gitaar aanhangt (pedalen -> output buffer -> amp)
    1) Zoals MjS opmerkt heb je al te maken met minimaal 1 extra kabel vs. direct inpluggen; zelfs 3 extra kabels (gitaar -> amp vs. gitaar-> interface -> looper -> interface -> amp.

    heb je je pedalen al eens een voor een geprobeerd?
    Dus eerst gitaar rechtstreeks, of via de interface (DS Custom?), en kijken wat je basis-sound is.

    2a) Die interface is true bypass?
    Omdat je geen fuzz gebruikt, was het niet eens zo erg geweest als het ding een input buffer had gehad, dan was het signaal dat vanaf interface -> looper ging, in ieder geval weer gebufferd.
    De interface is in dezen namelijk wel handig om alles aan te sluiten., maar je gaat dus eerst door een true bypass pedaal (incl. bekabeling), om dan met een ander kabeltje weer naar de true bypass looper te gaan. Qua impedantie zal de 'tone freak' hier ook al weer op- en aanmerkingen bij hebben..
    Misschien heb je dus al tone suck als je gewoon je gitaar -> interface -> looper -> amp beluistert.
    En dan zit er nog geen enkel pedaal in de looper.

    2b) Dan pedalen toevoegen totdat je de 'tonesuck' hoort. Kan namelijk ook gewoon een kabelprobleem zijn, zeker met zo'n looper er tussen.

    3) Ik heb zelf de Zoom MS-100bt, en heb ook de MS-70 gehad. Het was echt muggenziften, maar met die Zoom in je keten, hoor ik wel 'iets' van hoog en 'dynamiek'. Maar niet iets dat storend is, en vooral opvalt als je verder niets anders aan hebt staan, en je gitaar zonder band/drummer gaat beluisteren. Anders is het verschil hoorbaar, maar minder storen.

    4) Op mijn 'grote' plank heb ik een soort interface/patchpunt zonder buffer, maar die wel als 'master looper' fungeert, dus eigenlijk wat jij hebt, maar dan in 1 klein doosje.
    Gitaar in -> hele pedalboard in 1 loop -> amp uit.
    Er zit dus niets tussen extra tussen mijn interface en de eerste 6 TB-pedalen. Vervolgens een extra interface, een Zoom MS-100bt en nog een TB-pedaal. Het verschil tussen 'loop uit' (gitaar -> interface -> amp) en 'loop aan' (gitaar -> 7 TB doosjes -> Zoom Buffer -> TB-pedaal -> interface -> amp) is voor mij een beetje tikje hoogverlies.

    5) Verder 'tone-freak'-gezeur: volgens mij is je kabeltje van looper naar interface, zo'n blauw regenboog-dingetje... Dat kan ook een mogelijke boosdoener zijn.
    Laatst gewijzigd door Nitefly7; 3 augustus 2015 om 18:31
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Nou....

    Vandaag even een uurtje de tijd gehad om te testen. Hier de resultaten:

    Eerst even gespeeld met de gitaar via 6 meter kabel rechtstreeks in de versterker. Klinkt gewoon super! Wat een lekkere amp blijf ik het toch vinden mijn Screamer. Veel dynamiek van laag tot hoog. Op kanaal 3 van vette crunch met volume knop terug te draaien naar clean met heel licht randje. De sprankel blijft. Niet als op het clean kanaal maar prima.
    Het clean kanaal klinkt super met m'n strat. Eigenlijk voor funky stijl geen compressor nodig.

    Dan gewoon het pedalboard aansluiten:
    En wat te verwachten viel. Alle dynamiek verdween als sneeuw voor de zon. Maar wel grappig, dit constateer ik pas echt wanneer ik een hele snelle ab vergelijk doe. Bedoel: Snel amp op standby, stekkers in fx loop proppen en dan de boel weer aan.
    Maar heb je het verschil dan ervaren laat het je niet meer los en hoor je het direct. Vooral hoog en laag verlies maar ook mids worden dof. Het verschil heb ik voor de zekerheid vast proberen te leggen door even wat op te nemen met mn telefoon. En het verschil was zelfs op de telefoon heel goed hoorbaar!

    Nu even op advies van jullie de Boss bd-2 op de plek van de Spark gezet:
    Zo.... dat is even een verschil. (de Boss staat dan uit he). Veel meer dynamiek weer. Merk vooral dat mids en hoog weer tevoorschijn komen.
    Nu deze optie weer vergeleken met gitaar rechtstreeks in. Nu viel me op dat het verschil met de boss er tussen ten opzichte van direct in veel kleiner is dan het verschil van Spark met direct in. Het verschil is er nog wel maar zou je acceptabel kunnen noemen.

    Dit is een eye opener voor mij want ik dacht dat een true bypass pedaal zalig makend was en dat blijkt het voor mij dus niet te zijn..

    Nu had ik ook nog een Korg Pitchblack tuner liggen. Deze is ook gebufferd. Omdat hier ook al gezegd werd dat Boss pedalen niet zulke geweldige buffers zijn wilde ik deze nog even proberen. Hier was ik snel weer klaar mee, want deze buffert veel slachter als de boss. Wel behoud van volume en "kracht" ten opzichte van direct in maar wel ook dat verlies van frequenties.

    Nu ben ik dus erg blij dat het dus niet aan het aansluiten van de fx loop licht!!! Dat zou bijna on oplosbare problemen betekenen want dan zou ik die weer schakelbaar moeten maken en dat zie ik totaal niet zitten.
    Ook ben ik erg blij dat het niet aan mijn looper ligt die ik speciaal heb laten maken en/of de router!!
    Het licht dus puur aan de lengte van het gebeure...

    Maar nu???

    Ik werd al veel blijer van wat er gebeurt als ik de Boss bd2 er tussen zet maar dit schijnt nog niet eens een goede buffer te zijn.
    De vraag rest nu.. Welk pedaal doet ongeveer het zelfde maar is wel een heel goede buffer?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Da's goed nieuws! Weet je ook waar het aan ligt. Had je uberhaupt nog een effect van de fx-loop of helemaal geen verschil?

    Wat betreft buffers; ik denk dat elke standalone buffer zal werken. Je kunt kijken naar Visual Sound, Suhr, JHS, MXR, ze maken allemaal buffers die prima zouden moeten zijn.

    *disclaimer/spam: ik heb een buffer te koop staan dus ik ben natuurlijk zeer pro-buffer momenteel

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Nou helemaal zonder pedaal en dan wel de fx loop gebruiken heb ik niet getest. Dat zal allicht ook een verschil opleveren omdat je dan alsware geen pedaal er tussen hebt maar die lengte blijft, dan denk ik automatisch het toneverlies ook. Ik had zo idd wel kunnen testen of de spark een erge tonesucker is maar dat was voor mij niet meer interessant.

    Met de boss werd het mij al duidelijk dat het signaal vanwege de lengte versterkt moet worden.

    Nu noem je een paar buffers op die echt enkel bufferen maar zijn er ook overdrive pedalen waar zo'n goede buffer in zit? Of moet ik dat dan zoeken bij dezelfde merken?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    korg pitchblack is niet gebufferd, maar true bypass.

    Je kunt een buffer inbouwen in je looper (of een looper met ingebouwde buffer nemen). Of een losse buffer.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Klinkt goed, maar heb je de interface en de loop-switch er nog tussen zitten?
    Om het meeste effect van de buffer te hebben, moet deze namelijk als eerste ná je gitaar aangesloten zijn.
    Als je gitaar als eerste nog steeds door je interface én looper gaat, heb je dus weer 2 extra punten die tone suck opleveren, incl. onnodige kabel-lengte..

    Ik denk overigens dat je het beste toch even je hele keten nog eens probeert.
    Een buffer lost veel op, maar kan ook een soort lapmiddel zijn voor een makkelijk te verhelpen probleem.
    Ik vermoed nog steeds dat je interface en looper negatieve invloed hebben op die plekken.

    Tip: zet het Boss pedaal of de Zoom eens helemaal vooraan, dus tussen gitaar en het eerstvolgende ding (waarsch de interface). Probeer het daarna nog eens, maar dan andersom (Zoom/Boss), die 2 hebben namelijk prima buffers.

    De Korg Pitchblack is overigens ook true bypass, dus niet handig om die te pakken voor dat doel.
    De Korg DT-10 en DT-7 hebben volgens mij wel een buffer.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Ahh.. Dat verklaart waarom de pitchblak het zelfde resultaat gaf als de spark.
    Er zitten echt heel bruikbare tips bij. Maar wat ik al aangaf. Mijn probleem is opgelost. Al staat de Boss na de router (dus tussen router en looper) lijkt hij goed zijn werk te kunnen doen. Ik heb met het oor geen verschil meer kunnen horen en ook niet met de telefoon. Nu zal er misschien Nogsteeds een betere oplossing bestaan bijv buffer voor router of router en looper opofferen maar nu ik het verschil niet meer hoor lijkt me dat niet handig. Het werkt nu prima en gelukkig was het simpel te verhelpen.
    Misschien nog eens een "betere" gebufferde overdrive op die plek. Maar zo als ik lees zijn sommige ook zeer tevreden over de buffer van de bd 2. Nogmaals, ik hoor geen verschil dus misschien blijft de boss lekker staan.
    De Spark heb ik nu geen plek meer voor..
    Wel ben ik Nogsteeds verbaast en voelt het zelfs een beetje stom dat ik het de laatste maanden niet door had terwijl het met een toevallige AB test gelijk vreselijk op viel.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
    ...Nu zal er misschien Nogsteeds een betere oplossing bestaan bijv buffer voor router of router en looper opofferen maar nu ik het verschil niet meer hoor lijkt me dat niet handig...
    Het korte stukje kabel van de (true bypass) router naar de Boss BD2 zal het verschil niet maken als je er al een paar meter gitaarkabel voor hebt hangen. Dus lekker laten staan die Boss BD-2 daar.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard

    Ik zou ook de Boss als buffer gebruiken. Als geld écht geen optie is en je (te)veel wilt uitgeven: Suhr heeft een aparte buffer die volgens puristen wel een van de beste is.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top