Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 43
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    chicken Tonesuck!! Waar komt het vandaan?

    Er zal wel geen ligische verklaring voor zijn maar stel toch maar even de vraag. Je weet maar nooit.

    Dit hieronder is mijn pedalboard:



    Ten opzichte van de gitaar rechtstreeks in de versterker lijkt het wel of alle dynamiek verloren gaat als ik het bord aan sluit. Kan iemand mij helpen waar het aan licht?

    Mijn gitaar sluit ik aan aan de router->Spark->Looper in->Looper out-> Router weer in naar amp.

    Dan loop 1: super comp -> Whammy -> BD 2 -> DS 2 ( Deze loop komt bij aansluiten met 4 kabels voor de versterker terecht)

    Loop 2: Chorus -> EHX delay -> Zoom CDR ( deze loop komt bij aansluiting 4 kabels in de effects loop van mijn screamer head). Dit is ook de enige loop waar ik in de return nog gebruik maak van zo'n regenboog prut kabel. De rest zijn allemaal Klotz en Hot line kabels.

    De pedalen worden gevoed door een Voodoolab II. De Zoom en de Whammy zitten op uitgang 5 en 6. Deze poorten zijn geschikt om meer ma te leveren speciaal voor onder andere Line 6 pedalen.

    Wat ik vooral ervaar is een flink dunner geluid. Dynamisch spelen zoals dat zonder pedalen mogelijk is lukt echt niet meer. Amateuristische oren zouden het waar kunnen nemen.

    Wie kan mij helpen.... Lost een buffer al mijn ellende op??

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
    Wie kan mij helpen.... Lost een buffer al mijn ellende op??
    Lijkt me stug dat een buffer dat oplost, want je hebt toch al wat buffers achter elkaar in de diverse pedalen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    In mijn optiek zorgt praktisch ieder pedaal voor tonesuck. Hoe meer pedalen destemeer tonesuck...... Daarom heb ik mijn effectpedalen uitgedund tot het absolute noodzakelijke. Je kan in je eigen volgorde beginnen met aansluiten, en elke keer een pedaal toevoegen, en luisteren wanneer de tonesuck echt overdadig toeneemt. Heb je een boosdoener. toch denk ik eerder dat het cummulatie is van een beetje tonesuck per pedaal.

    Robin.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Nu ben ik wel een liefhebber maar geen technicus dus ik kan het mis hebben maar in feite heb ik tussen input van de amp en mijn gitaar toch alleen de spark booster zitten? De rest gaat toch in 2 bypass loopers. Dan zou 1 true bypass pedaal toch nooit zoveel tonesuck mogen geven?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Less is more, ik gebruik hooguit 3 tot 4 effecten, chorus, delay kort en lang en een octaver.
    Teveel pedalen of effecten in je routing tast altijd je signaal aan. Wil je dit verminderen, misschien een mixer gebruiken?

  6. #6

    Standaard

    Start maar met de MXR en de whammy er even afhalen; de MXR heeft een slechte bypass die aardig wat suck op kan leveren, de whammy kleurde bij mij mn geluid iig fors.
    Tijd zat....... toch??

    Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Ok.. Ik had al begrepen dat een whammy tonesuck kan geven maar daarom zitten deze pedalen ook in de true bypass looper. Deze pedalen mogen san toch geen effect meer hebben zodra ik de loop in bypass zet? Die zijn dan toch helemaal uit de keten?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    De whammy was bij mij destijds ook de koning van de tonesuck. Oplossing kan zijn om zoveel mogelijk true bypass pedalen te gebruiken, met daarbij indien nodig één goede buffer ergens vooraan in de keten, om het verlies over eventuele kabellengte op te vangen. Hangt er beetje vanaf hoeveel meters je overbrugt.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
    Ok.. Ik had al begrepen dat een whammy tonesuck kan geven maar daarom zitten deze pedalen ook in de true bypass looper. Deze pedalen mogen san toch geen effect meer hebben zodra ik de loop in bypass zet? Die zijn dan toch helemaal uit de keten?
    Daar heb je gelijk in. Mogelijk toch wat pedalen uitsluiten door ze één voor één los te halen en te kijken wat dat doet met je geluid.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
    Nu ben ik wel een liefhebber maar geen technicus dus ik kan het mis hebben maar in feite heb ik tussen input van de amp en mijn gitaar toch alleen de spark booster zitten? De rest gaat toch in 2 bypass loopers. Dan zou 1 true bypass pedaal toch nooit zoveel tonesuck mogen geven?
    Vergeleken met direct inpluggen, gebruik je nu minstens 1 kabel extra. Je kabellengte is dus een stukje langer en dat kan tonesuck opleveren. Ook heb je in de fx-loop wat kabels hangen. Afhankelijk van de versterker kan dat ook effect geven.

    Maar in welke situaties doet de tonesuck zich voor? Ook als je pedalen aan hebt staan?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top