Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 43
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Ik weet niet zeker of ik je setup goed doorheb, maar kun je de router bijv. eens overslaan en gelijk vanuit je gitaar je looper ingaan? Eventueel via de spark?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Ik heb er thuis al last van en dan gebruik ik maar 9 mater kabel een van 6 en een van 3 plus wat er tussen de trap dozen zit.
    Ik wil toch nog voor de duidelijkheid even antwoord op mijn vorige vraag..
    Ter verduidelijking:
    De looper die je ziet bestaat uit 2 gehele onafhankelijke loopers. Aan de rechter zijde zit een send en return dat is de bypass loop. Hier komt een kabel in vanaf de router(ook true bypass), waar enkel de spark ( ook true bypass) nog tussen zit. De return gaat rechtstreeks naar de router en weer naar de screamer.

    Wanneer alle 2 de loops dan uit staan. Dus alle effecten behalve de spark zijn uit de keten geschakeld heb ik Nogsteeds de tonesuck???

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Als je alles uitschakelt is je hele keten dus true bypass. Dan zit er in feite alleen een meter of 10 kabel tussen je gitaar en de amp. Naar mijn idee zou die 10 meter dan de boosdoener moeten zijn. Zodra je alleen de spark aanzet zou die het signaal juist nog wat moeten boosten. Als je desondanks toch niet tevreden bent over de sound zou je de spark eens los tussen je gitaar en amp kunnen zetten en checken of die de dynamiek voor jou gevoel niet nadelig beïnvloed. Dat het dus door de spark komt.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Ok dan ga ik dat eens proberen. Ik dacht dat dynamiek verlies pas optrad na meer als 15 meter ofzo. Nu heb ik het idd alleen getest met een kabel van 3 meter tegenover het bord dat bij elkaar zo n 10 meter zal zijn. Wist niet dat dat zoveel kon schelen. Is dit nog op te vangen met een bijv visual sound buffer? Of kleurt dat enkel maar weer?

  5. #15
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Hallo Rooker

    even tussendoor, heeft die Digitech whammy een nadelig effect op je gitaar geluid? Dus ook als hij uit staat?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    10 meter kabel kan zeker effect hebben. Het hangt wel van het soort kabel af (dikte draad of beter de capacitance). De kabel gedraagt zich als een soort filter die hoge tonen geleidelijk vermindert. Hoe dunner de kabel en hoe langer de kabel, hoe prominenter het effect.

    Jaren geleden heb ik een blinde test gedaan met een Stagg kabel van 6 meter en een Spectraflex kabel van 6 meter en dat verschil was duidelijk hoorbaar.

    Dus als alles uitstaat, maar je hebt nog steeds tonesuck, dan zou een buffer dit moeten oplossen. Om te bepalen of je wat hebt aan bijv. de Visual Sound buffer kun je een Boss pedaaltje vooraan je keten plaatsen (in bypass) en dat zou een vergelijkbaar effect moeten hebben. Een losse buffer zal wellicht beter klinken, maar in de basis moet het werken.

    Oh en haal zeker ook even de kabels uit de effects loop van je versterker, misschien dat dat ook niet bevorderlijk werkt.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Idd een aardige check om één niet true bypass pedaaltje uitgeschakeld vooraan in de keten te zetten, zoals een Boss.

    Ik heb zelf een Masotti Black Box buffer vooraan in mijn keten staan, ik heb er ook ong. 10 meter kabel tussen hangen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Ok. Thnx voor de bruikbare info. Ik ga de bd 2 eens op de plek van de spark in uit stand proberen.. Qua kabels gebruik ik signature klotz en live altijd cordial roadline. Niet de duurste maar denk dat het prima kabels zijn. Ik ga even vogelen en kom er op terug. Alvast dank voor de hulp!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Laat weten of het soelaas biedt!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Ja... Ik laat het zeker even weten. Ik meen me namelijk te herinneren dat mijn sound eigenlijk beter was toen ik mijn Boss BD-2 nog als cleane (boost gebruikte). Ik was in eerste instantie namelijk helemaal niet zo kapot van wat de Spark Booster met mijn geluid deed. Alleen omdat die echt cleaner bleef dan de BD-2 en omdat hij true bypass is heeft die het plekje toch veroverd omdat ik dacht dat die het geluid het minst zou kleuren. Maar nu licht het even stil met de band in de vakantie. Dus in plaats van 2 keer per week met de amp op pad, had ik hem nu voor het eerst in 2 weken weer aan en toen viel me in ene heel erg het verschil tussen 3 meter kabel en pedalboard er tussen op.
    Nu ben ik er eigenlijk een beetje bang voor dat de dynamiek verdwijnt zodra ik de effects loop van de versterker aansluit. Dat zou betekenen dat er niets aan te doen is behalve geen modulatie meer aansluiten (wat eigenlijk geen optie is). Delay voor de versterker heb ik al eens geprobeerd omdat het dan veel simpeler was om een pedalboard in te richten maar dat klink echt nergens naar..

    Maarja nog geen paniek. Ik ga eerst even kijken of het loop is of kabel lengte en dan kijken of een buffer als BD-2 dan verbetering brengt. Werkt dat allebei niet dan ga ik even navraag doen over wat er gebeurt in de Router en/of looper.

    De Kids hebben ook vakantie dus de tijd om even de amp thuis op de staart te trappen is schaars :-)

    Maar nogmaals erg bedankt alvast voor de tips.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top