Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard Fender HotRod DeVille Michael Landau

    Het kiezen van een versterker blijft altijd lastig: budget, aantal speakers, transitor of buizen, hybride, modeling, gewicht, aantal kanalen, nieuw of gebruikt etc. Na een maandje van testen, shoppen, lezen en afwegen ben ik tot mijn keuze gekomen: een Fender HotRod DeVille Michael Landau. Nu een weekje in huis en ik ben er superblij mee.

    Dit is geen dertien in een dozijn versterker, maar een signatureversterker waarbij bij een bestaand model een aantal veranderingen zijn doorgevoerd, waaronder het weglaten van de mastervolume, geen overdrivekanaal, andere speakers en een iets andere bedrading. Met als resultaat een buizenversterker met twee volumekanalen, waarbij kanaal 1 een brightswitch heeft en kanaal 2 een boostswitch die schakelbaar is met de footswitch. Je hebt dus eigenlijk 3 volumekanalen, waarbij kanaal 2 en 3 in de hogere volumes een prachtige, maar bescheiden, crunch heeft.

    Alle aandacht bij deze versterker is uitgegaan naar de cleane toon en door de inbouw van een sent & return kun je dmv pedaaltjes je geluid verder invullen. Een prachtige reverb maakt mijn reverbpedaaltje direct overbodig en om de versterker thuis ook in de hand te houden, is input 2 zo’n 8db zachter.

    Twee 6L6 en drie 12AX7 verzorgen het prachtige volle ronde Amerikaanse geluid (60 Watt) die mede wordt gekleurd door de nieuwe 12” Celestion Vintage speakers. De bouwwijze is echt keurig te noemen: solide, netjes afgewerkt en een paar mooie details zoals het leren handvat.

    Deze HotRod DeVille ML is voor mij een toontovenaar: heerlijke vintage sound met een te gekke reverb, prima sent&return en handige volumeschakelaar. Voor een budget van rond de €1.000,- heb ik geen betere versterker kunnen vinden.





    Hier vertelt Michael Landau zelf het een en ander over deze versterker:

    https://youtu.be/Ml6zmPIyHlQ

    En een ander Joetjoepfilmpje:

    https://youtu.be/IzQq9fnZaz0
    Laatst gewijzigd door Joost de Ruig; 2 augustus 2015 om 10:34

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Gefeliciteerd met deze prachtige amp!
    Ikzelf heb ooit een hotrod deville gehad, de eerste. Scheurkanaal niet best maar icm distortion pedalen en clean kanaal prima veelzijdig !

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Gefeliciteerd. In die Landau-vids klinkt hij heerlijk. Lijkt me een mooie clean platform voor pedaaltjes. Ik ga hem op termijn eens testen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Lijkt me een mooie clean platform voor pedaaltjes. Ik ga hem op termijn eens testen.
    Dat eerste klopt zeker en dat 2de beveel ik van harte aan. Ik ben niet over een nachts ijs gegaan en deze steekt qua cleane sound, naar mijn mening, met kop en schouders boven zijn concurrenten uit.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Dat eerste klopt zeker en dat 2de beveel ik van harte aan. Ik ben niet over een nachts ijs gegaan en deze steekt qua cleane sound, naar mijn mening, met kop en schouders boven zijn concurrenten uit.
    Ik ga hem eens vergelijken met een Vibrolux en een Deluxe Reverb. Niet dat ik per se een extra amp nodig heb, maar een Fender-amp blijft altijd trekken. De ML is met 25 kg ook nog wel tilbaar.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    de upgrades lijken me zeker niet verkeerd. enkele jaren een standaard deville in bewaring gehad en als backup gebruikt maar dat staat veraf van een vibrolux. Voor mij was die amp te luid en te middy en daarmee wat minder een typische fender amp, eerder een goede rockversterker dan blues, tenzij je onder blues knetterharde bluesrock verstaat. Lijkt me dat deze wat meer richting silverface is
    Laatst gewijzigd door barno; 2 augustus 2015 om 16:50

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    De Vibrolux met 40 W en 2x10" is natuurlijk een wat andere versterker (te gekke amp!), maar deze DeVille moet je eigenlijk niet vergelijken met de DeVille III. Ik was juist op zoek naar een typische bluesversterker, maar ook een die allround genoeg was om ook vrij lang clean te blijven op het eerste kanaal. De omschrijving die jij voor de DeVille (standaard) gebruikt gaat dan ook niet op voor deze ML-uitvoering.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Fender HotRod DeVille Michael Landau

    Ha, heeft Fender het eindelijk begrepen en en het circuit van de HotRod-serie aangepast? (Voor dit signature model dan). De tonestack en Phase Inverter in die amps zijn met wat kleine weerstandjes en caps eenvoudig naar Blackface/Silverface specs om te bouwen en dat klinkt - vind ik dan - stukken beter! Ik heb het met mijn Blues Deluxe gedaan (nog geen 3 euro aan weerstandjes en een paar capjes) en dat klinkt echt super! Weg midderige schreeuwigheid met te veel bass waar die serie met elke andere gitaar dan een Strat aan lijdt.

    Anyway, gefiliciteerd met de nieuwe aankoop, klinkt als een goede koop.
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 2 augustus 2015 om 23:20
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Na een maandje kom ik tot de conclusie dat dit de beste versterker is die ik ooit heb gehad. Tot nu toe stond mijn Bassman op nummer 1, maar de veelzijdigheid en reverb van deze ML verdrukt de Bassman naar de 2de plaats.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    En waarschijnlijk beter te tillen dan de Bassman. Hij gaat trouwens nog beter klinken als die speakers een half jaartje verder zijn. Lijkt me een mooie stageamp voor een nette prijs.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top