Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 41
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Ik meende te lezen dat David Gilmour deze pu's gebruikte, maar blijkt het nu Roger Waters te zijn?
    Waters op een Strat vind ik niet echt classic, ik dacht dat hij vaker met 4 snaren speelde.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Ja dat heb je zo met muzikanten he, het doet maar.
    Het schijnt dat ie ook wel eens op een akoestische gitaar speelt

    Het ging me er meer om dat de EC signature door meer bekende gitaristen gebruikt wordt dan Gilmour en EC zelf.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht

    Weet iemand trouwens of het veel verschil maakt als je er twee 9 volt batterijtjes in serie zet? Is het zinvol?
    Niet echt. Bij mij ging de batterij minstens een jaar mee

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    558

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Niet echt. Bij mij ging de batterij minstens een jaar mee
    Die tweede batterij heeft niets met de levensduur te maken. De "18 volt mod" zoals hij genoemd wordt, zorgt voor meer headroom. Vooral bij de EMG humbuckers kan dat erg positief uitpakken. Minder compressie en meer dynamiek.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Voor de oplettende kijker: de miniswitch combineert het brugelement met het halselement in stand 1 of 5 en in stand 2 of 4 staan alle elementen aan. Hele simpele schakeling maar erg leuke sounds. In de off positie heb je gewoon de standaard strat schakeling.
    Goed idee ! Dat is zeker zelf gesoldeerd? Ik ga er van uit dat daar geen soldeerloze EMG oplossing voor is.

    Wat mij opvalt is dat jij een andere versie hebt dan ik. Ik heb een grotere printplaat. Bij mij zit de volume knop ook op de printplaat.

    Gefeliciteerd met je aanwinst!
    Laatst gewijzigd door Zonno; 4 augustus 2015 om 22:48

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zonno Bekijk bericht
    Goed idee ! Dat is zeker zelf gesoldeerd? Ik ga er van uit dat daar geen soldeerloze EMG oplossing voor is.
    Lijkt me niet. Ik weet niet hoe de 5 way switch eruit ziet solderless. maar je hoeft alleen maar een draadje te solderen op de positie waar het brugelement zit én een draadje op de positie van het halselement. Vervolgens heb je een 3-polige miniswitch nodig:


    De draad die van positie afkomt van het brugelement soldeer je in het midden, de andere draad moet je even uitproberen welke werkt. Kan haast niet misgaan. Dit idee komt trouwens van Gilmour af die het waarschijnlijk ook niet zelf verzonnen heeft.....

  7. #27

    Standaard

    Bedankt! Ga ik doen, als ik ruimte kan vinden. Mijn versie heeft een grote printplaat die in de weg zit.

    De 5-way switch is trouwens een van de weinige dingen die niet solderless is.

    Laatst gewijzigd door Zonno; 4 augustus 2015 om 22:55

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Ik heb een oudere versie van de DG20:

    Daar is plaats genoeg naast de volume potmeter en de 5 way switch. Misschien kun je eens even meten hoeveel ruimte er zit recht boven de 5 way, ter hoogte van de volume pot. De miniswitch heeft niet veel ruimte nodig.
    Het is in ieder geval een investering van niets. Jammer dat je niet in de buurt woont anders kon ik je wel even helpen. Is er nog ruimte tussen de EXG en de 5 way? zal krap worden met de rand van de uitsparing......

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    En zo klinkt ie thuis:


  10. #30

    Standaard

    Klinkt super

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top