Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 41
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.027

    Standaard EMG DG20 David Gilmour set

    Ik heb een pre-wired slagplaat gekocht via MP voor een mooie prijs. Ik heb 'm nog niet binnen maar verwacht 'm na het weekend. Ik lees veel pro's en cons over deze set en juist daarom ben ik erg nieuwsgierig geworden, al een hele tijd. Ik heb al een hele tijd MP in de gaten gehouden of ik zo'n setje kon bemachtigen en nu is het zo ver. Ik ben ook benieuwd naar ervaringen van anderen. Na installatie zal ik hier zeker op terugkomen. Hopelijk bevalt de set mij....
    Dus heb/had je zo'n set: laat het hier weten

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Heb net een oud interview van Gilmour in de Music maker gelezen en hij zei terecht het volgende: Veel mensen denken dat als ze maar hetzelfde spul hebben als de bekende jongens ze ook zo klinken. Ik heb mensen over mijn spullen laten spelen en ze klonken totaal anders. Voor mij is het één pot nat, ik kan mijn geluid uit een twintigtal combinaties halen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    Mooi man.
    Ik vond het geluid van Gilmour ten tijde van zijn rode strat eigenlijk fijner dan wat ie nu met die zwarte strat heeft.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Mooi man.
    Ik vond het geluid van Gilmour ten tijde van zijn rode strat eigenlijk fijner dan wat ie nu met die zwarte strat heeft.
    Jij hebt geen smaak Pepe

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    Ik vond eerlijk gezegd zijn black strat met witte slagplaat nog het fijnste. Maar misschien ook omdat ie toen nog een vrij puur geluid had met een fuzzje en een gare tape echo. D'r hangt nu een halve studio aan.
    Ik zag hem een tijdje geleden met een tele rechtstreeks in een amp omdat ie wat dingen speelde van de Syd Barret periode. Kijk, dacht ik, zo simpel kan het zijn David!
    Zijn duo jet dingen klonken ook echt heel goed.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik vond eerlijk gezegd zijn black strat met witte slagplaat nog het fijnste. Maar misschien ook omdat ie toen nog een vrij puur geluid had met een fuzzje en een gare tape echo. D'r hangt nu een halve studio aan.
    Ik zag hem een tijdje geleden met een tele rechtstreeks in een amp omdat ie wat dingen speelde van de Syd Barret periode. Kijk, dacht ik, zo simpel kan het zijn David!
    Zijn duo jet dingen klonken ook echt heel goed.
    Die strat met de rosewood toets bedoel je?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    Ja, zelfde strat maar nog niet verbasselt.
    Mijn (zwarte rosewood) '74 strat klinkt nagenoeg hetzelfde. Niet zo opgepompt en agressief. Eigenlijk best wel dun Maar ik hou wel van dat bijna akoestische beltone stratsoundje. Maar zoals zei, ik denk dat het meer te maken heeft met wat er achter hangt dan de gitaar zelf.

    Dat doet me eraan denken dat ik nog iets moet posten in gitaarsounds.

    Maar nogmaals gefeliciteerd met de Emg's. Tis niet de bedoeling het topic te kapen met Gilmour.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 2 augustus 2015 om 00:22
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.027

    Standaard

    Totaal geen probleem Pepe, ik vraag toch om ervaringen? Ik moet ook nog maar zien dat de EMG's brengen wat ik er van verwacht/hoop! De Strat waar jij over spreekt is die ten tijde van Pompeij. Lekkere sound had Gilmour toen. De Red Strat is vooral beroemd van de The Division Bell en Pulse tijd. De sound was lekker toen maar ik denk niet dat Gilmour zo veel anders had geklonken met "gewone" elementen...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Ik heb er zo'n tien jaar mee gespeeld denk ik.
    Niets mis mee, veel variatie, van clean naar een mooie overdrive/distortion.
    Ik kon en mee lezen en schrijven. Veel van mijn oude opnames zijn hier mee gemaakt.
    Ideaal voor ambient en rock achtige balade muziek

    Nadat mijn intresse wat meer naar de blues verschoof, ben ik weer op een gewone Strat en les Paul gaan spelen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.027

    Standaard

    Bedankt Ben. Heb je nog wat linkjes naar die opnames?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top