Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    ideetje boss pedaaltjes zonder batterijen...

    Hey,

    Als je een boss pedaaltje wil aansluiten op een power supply moet je dan de batterij eruit halen? Zonder de batterij drukt het pedaal 'anders' in... minder vering( nogal autistisch he

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Elektrisch gezien kun je de batterij er in laten zitten. Er zit een beveiliging in de vorm van een diode in die ervoor zorgt dat de adapterspanning nooit direkt over de batterij kan komen te staan.
    Als dat zou gebeuren bij een niet-oplaadbare batterij, dan ontploft deze en daar wil je niet bij zijn. Zou er wel een oplaadbare batterij in zitten is het ook niet wenselijk want het opladen gebeurt dan nogal ongecontroleerd.

    Bedenk wel dat een batterij een houdbaarheidsdatum heeft en kan gaan lekken, laat je die er jarenlang ongebruikt inzitten dan zit op een dag je pedaal vol purrie en heb je op die manier schade. Beter kun je er dan voor de mechanische 'feel' een dummy insteken, b.v. een blokje hout ter grootte van de batterij.
    Laatst gewijzigd door Plant; 2 augustus 2015 om 10:55 Reden: kromme zin
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Batterij kan er prima inblijven, mits idd kan gaan lekken op termijn.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CrazyHorse Bekijk bericht
    Zonder de batterij drukt het pedaal 'anders' in... minder vering( nogal autistisch he
    Wow...jij voelt verschil tussen wel of geen batterijgewicht als je op zo'n trapdoos trapt?
    Echte fijnproever
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 2 augustus 2015 om 10:01

  5. #5

    Standaard feel

    Hey,

    Ik had de indruk dat de batterij zorgde voor vering als je het pedaal indrukt. Maar ik laat ze er gewoon inzitten... Je voelt wel degelijk een verschil denk ik met of zonder batterij. Zonder lijkt het alsof er geen vering inzit... Sorry dat ik over zoiets idioot een forumbericht plaats..

  6. #6

    Standaard

    Als je die vering voelt... voel je wss de batterijclip die even verbuigt. Gaat vanzelf over. Daarna voelt je pedaal weer normaal zoals een batterijloos Boss pedaal ;-)
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CrazyHorse Bekijk bericht
    Sorry dat ik over zoiets idioot een forumbericht plaats..
    Nou...Ik vind het wel interessant, nooit over nagedacht dat dit een merkbaar verschil zou kunnen zijn.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik speel al decennia met enkele Boss-pedaaltjes waar geen batterij inzit. Doen het nog steeds. Ik heb zelf nooit gelet of er verschil in vering is. Een licht tikje met de schoen en het lampje brandt, dus doet ie het. Meer hoef ik niet te weten.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #9

    Standaard

    Ik zou de batterijen er uit laten en bij de Hornbach wat steviger veren kopen.
    Daar hebben ze naast schroeven, moeren en bouten ook verschillende maten veren die je per kilo kunt afwegen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard boss pedaaltjes zonder batterijen...

    Ik heb een flux capacitor gekocht om de kwantumflux van de Boss batterij compartiment te neutraliseren



    (Waardeloos geworden topic nog waardelozer maken)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door the sure thing; 2 augustus 2015 om 20:12
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top