Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16

Discussie: Blissard

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door okeeee Bekijk bericht
    jasses waar heb jij je muziek op gemixed en afgeluisterd ??

    hoor keiharde trebly gitaren die met de zang aan het matten zijn

    maar ik ben een rare luisteraar
    hoor ik een lied luister zonder te denken het liedje uit is het voor mij ok
    hoor ikn een lied en schieten er bij onnwelkome bandnamen in hoofd uit stop weg

    zoals bij joe
    strokes libertines snowpatrol en een zanger die niet weet of hij curt of john aan het nazingen is

    maar ik ben een welknown lul alhier dus trek het je niet aan
    Eventjes verhuisd...
    Opnemen en mixen is door curt/john gedaan, in cubase met een set yamaha monitors geloof ik. Als je wilt kan ik het navragen. Maar ik denk dat ik de verantwoordelijkheid voor de trebly gitaren eerder op mezelf moet nemen, dat zijn doorgaans mijn partijen. Geen excuses ervoor, het is gewoon mijn smaak. De groep heeft evenwel het mixresultaat enthousiast en unaniem aanvaard.
    Ik trek het me zeker niet aan, bedankt om (toch op zn minst een klein stukje) te luisteren.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    Tja, ik heb me eerlijk gezegd nooit bezig gehouden na te gaan wat er allemaal in het opleidingspakket zit van een rock academie, noch wat de kwaliteit ervan is of welke output het heeft geleverd naar de echte wereld... en ben eigenlijk ook niet van plan dat te doen. Als je gelijk hebt dat de kwaliteit zo slecht is, is dat jammerlijk. Laten we het daar maar bij houden.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jasses Bekijk bericht
    @Jan7: als je houdt van 'loud quiet loud', bekritiseer dan even het nummer 'I hear your name' (en ook een beetje 'the body' en 'days') moest je zin hebben (kan je aan via mijn sig, er is een topic wat lager).

    Schaamteloos, moi?
    Ik had je topic destijds gelezen en alle nummers meerdere keren beluisterd en had ook een paar keer mijn reply klaar maar die kwam er door omstandigheden niet.
    De eindconclusie was: Toen er nog cd's bestonden, kocht ik dit. Ik zie nu, na wat gegoogle, dat er een cd te koop is, dus dat ga ik waarschijnlijk doen.
    Ja, dit is (bijna) helemaal het soort muziek dat ik dagelijks in de cd speler stop: stemtimbre dat ik graag hoor en daarbij ook nog ijzersterk gezongen, lekker trebly gitaren en dan die drums, ik kan er mijn vinger niet op leggen, maar daar is iets mee (in de goede zin). Overal sound is 'hard' genoeg en toch melodieus.
    Mijn favoriete nummers zijn 'Something something' en 'I hear your name' (en ja, daar zit het goeie 'loud quiet loud' in)

    Waarom mijn vorige replys het niet haalden:
    Als ik een nieuwe band hoor, kan ik het niet laten om te vinden dat het op iets anders lijkt. Daarmee wil ik zeker niet zeggen dat het een kopie is of zelfs beïnvloed is door. Ik weet ook niet of bands/artiesten dat graag hebben en of het bijdraagt aan een topic. Smaak is persoonlijk en ik kan me inbeelden dat je als band/artiest niet wil geassocieerd worden met iets waar je zelf helemaal niks me hebt. Daarnaast merk ik bij mezelf dat als je een nummer of album meerdere keren gaat luisteren, dat die associatie dikwijls helemaal verdwijnt en je zelf niet meer weet waarom je bij de eerste luistersessie vond dat het klonk als die andere band.

    Kortom, zoals The Lo Lands als zei:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    De zang doet me denken aan een band uit de jaren negentig waar ik even niet op kan komen.
    mij dus ook, en niet enkel de zang. Ik moest gelijk aan Fence denken (eigenlijk ook nu weer) maar toen ik wat Fence nummers ging beluisteren was het dat toch niet, te poppy. (Hoewel 'Mary Lou' een schitterend 'Loud quiet loud' nummer is https://www.youtube.com/watch?v=0HtXoRvXMaM ) Marcy Playground dan?, nee ook te poppy, en voor ik het wist zat ik een uur te youtuben en nummers uit de goede oude tijd te luisteren. Geen reply op je topic bijgevolg.

    Tweede luistersessie en reply poging: Ik moest bij een aantal intro's opnieuw onmiddellijk denken aan Sonic Youth. De intro van 'Days' bijvoorbeeld (van 00:08 tot 0:23) of van 'I hear your name' (00:13 tot 00:23) en begon me af te vragen hoe dat kwam. Is het de tuning, gewoon die bepaalde reeks van noten, speelt iemand toevallig op een jazzmaster?, waardoor ik ging googlen op foto's van optredens van je band (geen jazzmaster te zien) en op wat specifieke nummers van Sonic Youth. En zodus verloor ik opnieuw mijn reply uit het oog.

    Dus bij deze: echt goede muziek van 'vroeger', nu gemaakt.
    Ik luister al meer dan 10 jaar geen radio meer omdat ik die irritante, banale reclame om de 10 minuten niet kan verdragen en ook met spotify en al dat andere soort internet streaming gedoe ben ik niet mee. Ik zit dus vastgeroest in mijn cd collectie van een paar honderd cd's uit de goeie jaren negentig en vraag me soms af of dit soort muziek nog gemaakt wordt, jij doet het dus.

    Als ik tenslotte dan toch één punt van kritiek mag/kan geven, is het dat het allemaal relatief lange nummers zijn. Ik hou van korte nummers. Van extreem kort zoals 'Dealing with it' van DRI, tot gewoon kort zoals de meeste nummers van de Pixies. Al bewijzen Smashing pumpkins en Sonic Youth regelmatig het tegendeel.
    Ik moet erbij zeggen dat het me voorlopig niet stoort en het me pas opviel toen ik expliciet naar de lengte van de nummers ging kijken. Maar ik weet uit ervaring dat het risico bestaat dat het me bij dit genre van muziek op termijn kan gaan storen.

    Blijven we zitten met de vraag aan welke band 'The Lo Lands' en ik dachten, Waarom de drums apart klinken en waarom die intro's zo Sonic Youthy zijn.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    Aha, dat heb je uitgebreid gedaan, bedankt! Dan zal ik dat even terugdoen…
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan7 Bekijk bericht
    Als ik een nieuwe band hoor, kan ik het niet laten om te vinden dat het op iets anders lijkt. Daarmee wil ik zeker niet zeggen dat het een kopie is of zelfs beïnvloed is door. Ik weet ook niet of bands/artiesten dat graag hebben en of het bijdraagt aan een topic.
    Ik heb geen enkel probleem met vergelijkingen met andere bands. Meer nog, ik vind het wel interessant om te horen wat daaruit komt. Het is inderdaad een plaat die zowel qua geluid als nummers diep geworteld zit in de jaren negentig. Dit was zeker geen bewust streven, dat het zo treffend was is ons eigenlijk pas duidelijk geworden wanneer een groot deel al was ingeblikt. Het brengt mezelf overigens in hetzelfde schuitje als jou en Lo Lands: ik voel de geest van verscheidene bands uit die periode ronddwalen, hun concrete aanwezigheid is moeilijker vast te stellen.
    (nota: er zit in de plaat 1 rif die een bewuste knipoog is. Extra punten voor wie ‘m spot.)
    Wat Fence betreft: mijn zus draaide het vaak, maar ikzelf had er weinig mee. Maar ik ben blij dat je me nog eens aan hen doet denken. Moest je het zelf door je radiostilte gemist hebben, ze hebben een paar jaar terug een nieuwe plaat uitgebracht, en hetgeen ik daar toen van heb opgevangen sprak me wel erg aan (misschien ben ik nu gewoon meer pop-minded dan ik in mijn tienerjaren was). Toch is het me ontgaan er eens in detail naar te pluizen, dat ga ik nu eens doen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan7 Bekijk bericht
    … denken aan Sonic Youth... Is het de tuning, gewoon die bepaalde reeks van noten, speelt iemand toevallig op een jazzmaster? … op foto's van optredens van je band geen jazzmaster te zien.
    Dit vind ik een interessante opmerking. Ik hoor het niet echt, maar misschien hoor ik slecht. Ik heb alleszins sonic youth verslonden (een van de eerste groepen die ik live aan het werk zag) en ik weet dat onze zanger/bassist er ook altijd een grote fan van was. Tijdens de laatste opnamedag zat ik met een probleempje met mijn telesonic, waardoor ik de jazzmaster die in de studio stond heb gebruikt. Uiteindelijk hebben 7 nummers uit die sessie de plaat gehaald, dus de jazzmaster is all over the place. Knap gehoord.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan7 Bekijk bericht
    Als ik tenslotte dan toch één punt van kritiek mag/kan geven, is het dat het allemaal relatief lange nummers zijn.
    Onlangs zei ik hier nog ergens dat ik misschien wat vaker zou moeten kiezen om een nummer kort te houden. Dat is echter voor mij een veel bewustere oefening dan het omgekeerde. Ze komen meestal nogal spontaan als lange nummers uit mijn pen. (Ik heb overigens de oefening gedaan en een nieuw nummer afgeklokt rond de 2 minuten. Cool ding geworden, wel nogal apart, ik ben benieuwd of het de volgende plaat haalt.)
    Maar ik ben helemaal niet de enige songschrijver in de groep, en eigenlijk vind ik het, met 40% rond de 3 minuten 30, en niets boven de 6 minuten, nog meevallen…

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    Cool! En uit de buurt . Hebben jullie nog optredens gepland in de (nabije) toekomst?
    Indien nog interesse, op 16 april spelen we nog een keer in Leuven op de oude markt, café eclips (https://www.facebook.com/BlissardBand).

    En dan kan ik die gelegenheid ineens aangrijpen om dit draadje naar boven te stampen en jullie nog eens te doen luisteren. Meningen zijn nog steeds welkom...
    https://soundcloud.com/blissardband

  6. #16

    Standaard

    Jammer dat mijn vriendje/vriendinnetje niet meer in die regio wonen. Had ik het kunnen combineren.

    Nu is dat een beetje lastig. Zij woonden een stukje achter het viaduct met het bord geen sluikstook/geen sluikstort in onze gemeente.
    Nu zit er niet veel anders op dan jullie een goed optreden te wensen. Break a leg/toi toi toi.....

    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top