Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard Adres voor eikenhout?

    Het hoort misschien niet helemaal in het zelfbouw gitaar topic, maar aangezien hier de meeste houtliefhebbers zitten heb ik hier het meeste kans op een goed advies.

    Ik wil eens wat anders proberen dan een gitaar, namelijk om een kastje te maken. Hiervoor wil ik gebruik gaan maken van eikenhout (aangezien alles in mijn interieur eik is). Aangezien ik niet over een vlakbank beschik, zat ik te kijken naar eikenhouten meubelpanelen.

    Heeft iemand een goed adresje in omgeving van Breda eikenhouten meubelpanelen tegen een beetje leuke prijs (aangezien het mijn eerste kastje is).
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Mooi en goed gedroogd eikenhout kan je bv bij een scheepstimmer/scheepsbouw bedrijf kopen. Er zullen in Brabant ook vast wel meubelmakers zitten waarbij je hiervoor terecht kunt.

    In Amsterdam zit de Amsterdamse fijnhouthandel, maar da's niet om de hoek. Ik haal vanuit Friesland wel mijn hout daar. Daar heb ik wel een ritje voor over. Zie: http://www.fijnhout.nl/ Ik ken overigens ook gitaarbouwers die daar hun hout halen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Stuur Rick Koorman van Masavehout 's een mailtje. Die kan het voor je schaven en hij stuurt ook op.. Hij is ook lid van dit forum trouwens..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top