Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard Gevlamd esdoorn schaven

    Hallo,

    Ik heb hier een stuk gevlamd esdoorn dat ik voor een neckthrough gitaar wil gaan gebruiken.
    Als ik het hout schaaf dan is het glad, maar een dag later voel je de golven van de vlammen weer.
    Kan ik hier gewoon een toets op lijmen of gaat dat niet? En zo nee, hoe krijg ik dit dan blijvend glad?
    Ik heb eigenlijk maar 1 (productie) gitaar met gevlamd hout, en ook hier voel je die golving.
    Ik denk dus dat met het werken van het hout, deze golving steeds weer terugkomt.
    Het is -denk ik- niet dat het hout te nieuw is; toen ik het kocht was het al enkele jaren oud, en dat is zo'n 5 jaar geleden.
    Tips, adviezen en een hart onder de riem zijn welkom!

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik heb hier een stuk gevlamd esdoorn dat ik voor een neckthrough gitaar wil gaan gebruiken.
    Als ik het hout schaaf dan is het glad, maar een dag later voel je de golven van de vlammen weer.
    Kan ik hier gewoon een toets op lijmen of gaat dat niet? En zo nee, hoe krijg ik dit dan blijvend glad?
    Ik heb eigenlijk maar 1 (productie) gitaar met gevlamd hout, en ook hier voel je die golving.
    Ik denk dus dat met het werken van het hout, deze golving steeds weer terugkomt.
    Het is -denk ik- niet dat het hout te nieuw is; toen ik het kocht was het al enkele jaren oud, en dat is zo'n 5 jaar geleden.
    Tips, adviezen en een hart onder de riem zijn welkom!
    Hmmm.. Zou kunnen dat je bepaalde delen van het hout compresseert tijdens het schaven, en dat dat deze terug relaxeren waardoor je deze "golven" voelt. Schaaf je mechanisch of handmatig?

    Gevlamd esdoorn dat gelakt wordt: de lak zakt dieper weg in bepaalde delen van de vlam waardoor je een golvend effect krijgt.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Geschaafd met vandiktebank.
    Kan het eens met de hand proberen, maar ik ben niet zo'n vakman dat ik zo'n balkje van 9cm breed en 1m lang dan vlak en haaks krijg geloof ik.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Bump!
    Niemand verder een idee?
    Handschaven maakt niet uit, je blijft het gegolfde voelen.
    Denk dat ik het er gewoon eens op ga wagen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Bump!
    Niemand verder een idee?
    Handschaven maakt niet uit, je blijft het gegolfde voelen.
    Denk dat ik het er gewoon eens op ga wagen.
    Vraag Eugen van Gun eens, of Eric van Smitty's.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top