Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Inderdaad, goeie vraag!
    Maar wat veel muziekwinkels doen is bieden op 2e hands gitaren op marktplaats, ze vervolgens opknappen en met 100-150 eu winst verkopen.
    Opmerkelijk. Nog nooit gehoord. Als shop wil je in de regel toch liever nieuw verkopen lijkt mij. De deals met de producenten gaan daar ook vanuit lijkt mij.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Als je mazzel hebt kan je als handelaar een grotere marge pakken op jonge gebruikte instrumenten dan op een nieuwe fender of Gibson, anders zou deze handel niet voorkomen toch?

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Als je mazzel hebt kan je als handelaar een grotere marge pakken op jonge gebruikte instrumenten dan op een nieuwe fender of Gibson, anders zou deze handel niet voorkomen toch?
    Ik denk toch echt dat de verdienmarges in de nieuwe gear zit en niet in de gebruikte. Inruilen doet men over het algemeen om de klant over de streep te trekken de nieuwe aankoop te doen. Shops krijgen korting bij leveranciers aan de hand van staffels. Hoe meer ze verkopen, hoe meer korting ze krijgen, hoe groter hun marge is. Dat systeem werkt niet op used gear. Tuurlijk ruilen ze ook wel eens juweeltjes in, maar dat zijn de uitzonderingen. Om winkeldochters te voorkomen kunnen ze in de regel echt nauwelijks marge op inruilers zetten.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Grappig, maar in de autobranche werkt dat dus andersom, daar worden de meeste marges gepakt op gebruikte wagens.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard Ervaringen inruilen? Grote muziek winkel NL?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Hoe komen ze dan aan al die tweedehands gitaren?
    Bax doet regelmatig een actie. Dan kan je je gebruikte gear laten schatten en kopen ze het eventueel van je over.
    Mijn ervaring is dat je hier beter niet op in gaat. Als ze hun prijs zeggen ween je je ogen uit je hoofd. Zo weinig krijg je.
    Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die zo wanhopig zijn om snel hun nieuwe aankoop te kunnen bekostigen dat ze wel op hun voorstel ingaan.
    Zo komen ze toch aan heel wat gebruikt materiaal...
    Kris

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Bax doet regelmatig een actie. Dan kan je je gebruikte gear laten schatten en kopen ze het eventueel van je over.
    Mijn ervaring is dat je hier beter niet op in gaat. Als ze hun prijs zeggen ween je je ogen uit je hoofd. Zo weinig krijg je.
    Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die zo wanhopig zijn om snel hun nieuwe aankoop te kunnen bekostigen dat ze wel op hun voorstel ingaan.
    Zo komen ze toch aan heel wat gebruikt materiaal...
    Duidelijk.. Zat ik me ook af te vragen ja. Enkel tijdens akties dus.

  7. #27

    Standaard

    Goede inruil krijg je nog bij tools4tones maar ja die doet dan ook alleen maar 2ehands.

    Leuke winkel.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    Goede inruil krijg je nog bij tools4tones maar ja die doet dan ook alleen maar 2ehands.
    Leuke winkel.
    Tx. Goeie tip. Als ik die mesa niet kwijt kan via een verkoopsite zou ik daar langs kunnen gaan met de mesa achterin de auto als ze een keer een combo hebben staan die me aanstaat.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top