Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard Ervaringen inruilen? Grote muziek winkel NL?

    Hoi,

    Ik heb al maanden een top op allerlei verkoop sites staan. Een mesa nomad 55 in prima staat maar ik raak 'm maar niet kwijt.. En voor m'n bandje zoek ik een betere combo 1x12 inch buizen. Een Engl of een kleine Marshall of zo.

    Heeft iemand hier ervaringen met het inruilen van versterkers bij Nederlandse muziek winkels? Doen ze dat überhaupt tegenwoordig nog?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Nou, ik zie bij Kaufmann regelmatig inruilers voorbij komen, Kees Dee in Amersfoort doet het ook. Bellen. Veel zal afhangen van de kwaliteit van je Mesa.
    Mwa...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    De zaken waar ik kom geven steevast het antwoord "je kunt hem beter via marktplaats verkopen".
    Wel jammer. Vond dat "vroeger" altijd leuk, zooi inruilen, beetje het spel wat je bij moet leggen, onderhandelen, van de winkel waar je het vaakst komt te horen krijgen "jouw spullen wil ik wel inruilen want is altijd netjes behandeld".....dat is allemaal een stuk minder heb ik het idee. Doordat zij niet meer in willen ruilen, wijk ik ook weer uit, je gaat wat meer rondkijken, ook op marktplaats. Gevolg: ik koop ook weer minder bij die zaak.
    Wel jammer eigenlijk, dit effect.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Inruilen is voor een winkel altijd voordelig(er). Ze hoeven niet veel geld uit te geven, en kunnen hem dan daarna nog eens met winst verkopen. Tegenwoordig is een mooi alternatief een facebookgroep zoals muzikantenmarktplaats. Dat leeft veel meer dan marktplaats,... en de kans dat je daar van je amp vanaf geraakt is ook behoorlijk wat hoger. Of je kunt hem misschien zelfs daar gewoon ruilen.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Bax heeft ook 2ehands.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Tegenwoordig is een mooi alternatief een facebookgroep zoals muzikantenmarktplaats. Dat leeft veel meer dan marktplaats,... en de kans dat je daar van je amp vanaf geraakt is ook behoorlijk wat hoger. Of je kunt hem misschien zelfs daar gewoon ruilen.
    Dat is een goeie tip! Op naar facebook!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juli 2015
    Locatie
    Op een eiland (echt waar!)
    Berichten
    110

    Standaard

    Facebook "Tweedehands Muziekinstrumenten" vooral veel gitaren en versterkers
    Handtekening....

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Inruilen is voor een winkel altijd voordelig(er). Ze hoeven niet veel geld uit te geven, en kunnen hem dan daarna nog eens met winst verkopen.
    Ze moeten garantie geven, en/of op zijn minst een deugdelijk produkt verkopen, voor een prijs die niet veel hoger ligt dan marktplaats, want anders raken ze het aan de straatstenen niet kwijt. Vervolgens ook nog een marge pakken, want anders kan de winkel het net zo goed niet doen, plus dat ze het hoogstwaarschijnlijk ook nog een tijdje in de winkel hebben staan, dus geïnvesteerd vermogen.
    Als je 70% van de marktplaatswaarde kunt krijgen is het al netjes denk ik zo!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Inruilen is voor een winkel altijd voordelig(er). Ze hoeven niet veel geld uit te geven, en kunnen hem dan daarna nog eens met winst verkopen. Tegenwoordig is een mooi alternatief een facebookgroep zoals muzikantenmarktplaats. Dat leeft veel meer dan marktplaats,... en de kans dat je daar van je amp vanaf geraakt is ook behoorlijk wat hoger. Of je kunt hem misschien zelfs daar gewoon ruilen.
    Muzikantenmarktplaats waar 2e hands spullen worden verhandeld? Heb je daar een link van??
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hotpepper01 Bekijk bericht
    Muzikantenmarktplaats waar 2e hands spullen worden verhandeld? Heb je daar een link van??
    Ik gebruik

    https://www.facebook.com/groups/Gearbook/
    https://www.facebook.com/groups/gitarenmarktplaats/
    https://www.facebook.com/groups/601942003190782/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top