Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 12 van 12
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Super Timo.. mooi hoor, vooral die tweede is erg mooi

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    @tnijland:

    Thanks man!

    Qua lessen; de enige lessen die ik eigenlijk ooit gehad heb zijn de basis toonladders van m'n pa en een half jaartje drieklank omkeringen op de rock academie. Verder ben ik helemaal autodidact.

    Qua oefeningen; in het begin heb ik natuurlijk wel even met alleen een metronoom en mezelf een paar uur per dag licks zitten spelen. Dat heb ik echter niet lang volgehouden en ging al heel snel over naar heel de dag improviseren op backingtracks. Je kan dan alsnog diezelfde licks oefenen maar dan in een muzikale context en timing van een echte ritmesectie etc.
    De timing en synchronisatie is echt met de jaren gekomen bij mij. Timing is wel hetgene waar ik m'n aandacht de laatste paar jaar op heb gelegd. Bij mij is het denk meer een kwestie van er mentaal mee bezig zijn dan oefenen, hoe vreemd dat ook klinkt. Ik luister enorm veel funk, luister naar gitaristen als Brett Garsed, als ik op YouTube zit te kijken zijn het vooral drummers, ik tik heel de dag mee met muziek (gek van ). Ik ben me gewoon heel bewust van timing in muziek en heb het idee dat veel muzikanten er zich niet zo bewust van zijn en het voor lief nemen. Als ik opneem experimenteer ik altijd met op de tel zitten, achter de tel, heeel soms voor de tel.
    En als ik dan iets oefen probeer ik wat het ook is zo groovy mogelijk te spelen. Daarbij 'oefen' ik dat dan vaak ook op een lastig spelende jazzgitaar, wat de synchronisatie weer ten goede komt.

    Heel verhaal, geen duidelijk antwoord haha. Nogmaals, het is meer een mentaal ding dan heel de dag oefenen ding. Ik speel gewoon heel erg veel op een dag en als je dan constant je bezig houdt met de punten die je wil verbeteren dan ben je eigenlijk heel de dag aan het oefenen daarop, of je nou een popliedje in de studio opneemt of op een groot metalfestival staat.

    @benwave: Dank je!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top