Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2004
    Locatie
    Heerenveen
    Berichten
    2.701

    Standaard Mendel // Improvisatie over Ancestral (Steven Wilson)

    Om mijn improvisatie 'kunsten' op de schop te nemen presenteer ik hier een improvisatie ronde over Steven Wilson's Ancestral. Er zitten een paar goeie missers in, toch ben ik benieuwd wat jullie ervan vinden en uiteraard wat er beter kan ! En geniet van de 'faces' hehe!

    Hier de video:

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Best cool, ik doe het je niet na. Die missertjes en gekke bekken hebben we allemaal :-)

  3. #3

    Standaard

    Sterk man! Die faces zeggen wel duidelijk (I'm feeling it). Goeie improvisatie!

  4. #4

    Standaard

    Gaaf nummer van Steven Wilson! Aangezien ik het nummer vrij goed ken zoek je toch al gauw naar herkenbare lijnen in jouw solo versie. Bepaalde stuken pak je erg goed qua sfeer maar de missers maken het lastig in de flow te blijven als luisteraar. Dat is denk ik ook wat dit nummer zo geniaal maakt. Ik doe het je niet na dus daarvoor al een dikke duim op!

  5. #5

    Standaard

    Mendell, man je geeft jezelf bloot en dat is ongelooflijk dapper. Je weet dat je gigantisch goed gitaar kan spelen en dat krijg je waarschijnlijk overal om je heen te horen. Maar er is iets nodig voor 'the next step', en dat is: op je kloten krijgen. En dat ga ik nou doen. Omdat je erom vraagt...

    1- dat akkoordenschemaatje waar je overheen speelt is kut. Dat is (in mijn tunining): Abm - B - E - Eb. En dat is dus een 'Andre Hazes-schema'. Je moet jezelf op je kloten geven en gedurfder schema's gaan proberen. Hier en daar een modulatie. Abm - B - E - Eb is op dat laatste akkoord na in dezelfde toonsoort. Daar zit geen gevaar in. Jij moet meer lef tonen. Je kunt gevaarlijker progressies aan. Oftewel: kom uit je comfortzone!
    2-Je gaat moeilijke progressies aan door middel van arpeggios. Arpeggios zijn trucjes. Kom me iets overtuuigenders als je gevaarlijk terrein tegenkomt.
    3-Je laat je qua ritme en snelheid teveel meeslepen door drum en bas. Laat die lui de kolere krijgen en voeg ritmische ideeen toe.

    Je wou feedback, en dus krijg je het! Je kunt heel goed gitaar spelen. Tijd dus om op je kloten te krijgen. Oftewel: You suck! Zorg dat je beter wordt. Niet door hier complimenten te vergaren bij sneu publiek, maar door kwaliteit te winnen. En dat is mijn grootste aanbeveling:

    - zorg dat je in de buurt komt van gasten die er verstand van hebben en die jou op je kloten geven. Betreedt gevaarlijk terrein. En zoek niet naar complimenten.

    You suck, maar je hebt het in je!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Beste post hier in tijden Zeker sinds Gus niet meer post.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top