Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 37
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Nog een tip, die nog niet genoemd is, de dimarzio at-1, die ik de andy timmons Ibanez zit, ik weet niet of die los te koop zijn maar ook erg naar de smaak van de topic starter! Rond, mids, niet te fel en heel dynamisch element, lijkt heel erg op de pearly Gates humbucker.

  2. #22

    Standaard

    Het heeft een kleine 3 jaar geduurd, maar nu 2 maanden geleden toch een setje BKP The Mules erin gezet Gold covers, neck unpotted, bridge potted. Zeeeer tevreden! Super open sound en akkoorden hebben zowel clean als overstuurde heel veel definitie. Mids zijn stevig zonder draderig te worden en hoog in de brug is helder zonder het scherpe van de stock 498t. Neck is een stuck meer gearticuleerd en heeft die wat houterige toon die ik altijd mistte.

    Grootste winst is de middenstand, die ik voorheen nooit gebruikte maar die nu heerlijk klinkt.

    Dit is m'n eerste pickupwissel in dezelfde gitaar en was benieuwd hoe groot t verschil zou zijn. Het is tegelijkertijd een wereld van verschil en duidelijk dezelfde gitaar. Het karakter van m'n LP veranderd niet, maar een andere set eigenschappen wordt meer benadrukt op een manier die ik buitengewoon aangenaam en muzikaal vind. Waarom ik de BKPs heb gekozen? Goede verhalen, wat filmpjes en hype Hoe dan ook geen moment spijt. Een dikke, dikke grijns op m'n gezicht en m'n favoriete gitaar nog veel bruikbaarder en muzikaler.

  3. #23

    Standaard

    Over je leuke post twee dingen.

    Wat leuk dat je een reactie geeft op dit (.....) topic.
    De meesten geven na twee dagen al geen thuis meer.


    Wat leuk dat je de tussenstandjes hebt ontdekt. Ik persoonlijk erger me de typhus aan de demonstratie YouTubes waarbij kwaad kijkende meneren (die betaald krijgen om op leuke gritaren te spelen) de switch boos van neck pup in bridge pup rammen alsof de gulden middenweg niet ook een eigen schoonheid heeft....

    Kortom, je bent een fijne vent.
    En nee, ik zit niet achter je billen aan.

    Zit een klein dingetje (opname van geluid of zo) er in om ons mee te laten genieten?
    Thanks.!!!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Tussenstand gedijt pas goed als er een prettige balans tussen bridge en neck is. Komen ook nog wel wat andere dingen bij kijken. Maat van me was laatst een versterker aan het bouwen bij mij thuis en testte die eerst op een Bogner 2x12 oversized met V30's. Op een KittyHawk 4x12 met G12's klonk deze behoorlijk wat minder brilliant met dezelfde gitaar.

  5. #25

    Standaard

    @duhsjaak Haha, bedankt! Ik moet zeggen dat ik de kwaliteit en kwantiteit van de discussies de laatste jaren hard heb zien afnemen idd. Dus ik dacht daar eens niet aan mee te werken. Een opmame wordt lastig want helaas alleen een telefoon tot m'n beschikking... Kan ik weleens proberen en kijken hoe het klinkt, ik zal er uiterlijk over een jaar of 3 op terugkomen

  6. #26

    Standaard

    @Erik de Perik: speakers doen zeker ook veel voor je geluid. Speel zelf op een licht gemodde Fender Vibrolux "Custom" waar ik een van de alnico 10" webers heb vervangen door een ceramische.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.424

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Tussenstand gedijt pas goed als er een prettige balans tussen bridge en neck is. .
    Beide pickups vol open maar dan draai je de neck een kleeeeein beetje terug zodat de lage boom eruit gaat.
    Als er neuzig & honk in je gitaar zit is dat de beste stek.
    Net wat meer karakter dan de singel pup maar ook wat milder. Ut heb allemaal zijn plek.
    De middenstand is ook fijner voor volume swells, dat je 1 pickup aanhoud voor minimale basis.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 21 maart 2018 om 11:38
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vidar Bekijk bericht
    Het heeft een kleine 3 jaar geduurd, maar nu 2 maanden geleden toch een setje BKP The Mules erin gezet Gold covers, neck unpotted, bridge potted. Zeeeer tevreden! Super open sound en akkoorden hebben zowel clean als overstuurde heel veel definitie. Mids zijn stevig zonder draderig te worden en hoog in de brug is helder zonder het scherpe van de stock 498t. Neck is een stuck meer gearticuleerd en heeft die wat houterige toon die ik altijd mistte.

    Grootste winst is de middenstand, die ik voorheen nooit gebruikte maar die nu heerlijk klinkt.

    Dit is m'n eerste pickupwissel in dezelfde gitaar en was benieuwd hoe groot t verschil zou zijn. Het is tegelijkertijd een wereld van verschil en duidelijk dezelfde gitaar. Het karakter van m'n LP veranderd niet, maar een andere set eigenschappen wordt meer benadrukt op een manier die ik buitengewoon aangenaam en muzikaal vind. Waarom ik de BKPs heb gekozen? Goede verhalen, wat filmpjes en hype Hoe dan ook geen moment spijt. Een dikke, dikke grijns op m'n gezicht en m'n favoriete gitaar nog veel bruikbaarder en muzikaler.
    Ik heb ook een setje Mules en herken je lofzang. Het tussenstandje is zelfs goed voor funky stuff.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Beide pickups vol open maar dan draai je de neck een kleeeeein beetje terug zodat de lage boom eruit gaat.
    Als er neuzig & honk in je gitaar zit is dat de beste stek.
    Net wat meer karakter dan de singel pup maar ook wat milder. Ut heb allemaal zijn plek.
    De middenstand is ook fijner voor volume swells, dat je 1 pickup aanhoud voor minimale basis.

    Heel fijn.
    Als ik vind (en dat vind ik al snel) dat er teveel laag uit komt, draai die kant van die pup iets lager.
    Maar 2/3 minstens van wat ik speel, speel ik met alletwee de elementen. Soms ‘ solo’s’ met één en dat is dan weer bijna helemaal nooit de brug pup.
    De meeste gitaren krijgen hun mooie open klank met allebei de elementen aan. Om die reden heb ik nog nooit een gitaar met maar één pup gekocht. Wel in de verleiding. Een lekkere P90, een beetje in het midden! Maar nooit gezwicht.

    Dat wordt anders met een gitaar met drie pups. Dan alle slagpartijen met het midden element. Ach, wat is het leven mooi.
    Maar goed, allebei aan is het vergeten standje. Geldt ook voor RJ Roquillo die ik stiekem best goed vind.
    Mijn mening maar.
    Vriendelijke groet. Gus
    In Tartiflette we trust…..

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.424

    Standaard

    Het tussenstandje op een strat is populair, zo bleek hier laatst ook.
    Bij een LP dan juist weer niet omdat... geen idee.. het werkt wat subtieler en staat iig haaks op een pedalboard waar je op knoppen trapt voor extreme veranderingen.
    Ik had hem al eerder genoemd, wat toeval is want er gaan jaren voorbij dat ik niet aan hem denk maar Snowy White is zo'n gitarist die de switch in het midden zet en nagenoeg alles verder doet met zijn volumeknoppen die dan ook super effectief zijn want behalve volume regel je er ook klankkleur mee.


    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top