Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 37
  1. #11

    Standaard

    Hey guys!

    Thanks voor de tips, over the Mule heb ik vaker lyrische verhalen gehoord.

    Lijstje om wat meer in te verdiepen:
    SD Pearly Gates
    SD 59 - JB set
    SD Antiquity
    Gibson Classic 57
    Gibson Tim Shaws
    BKP The Mule

    Wat ik me nog afvraag is of sommige van deze pickups (die ik vooral vaak in Standards zie) niet te trebly worden icm het ebben fretboard van een custom?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vidar Bekijk bericht
    Hey guys!

    Thanks voor de tips, over the Mule heb ik vaker lyrische verhalen gehoord.

    Lijstje om wat meer in te verdiepen:
    SD Pearly Gates
    SD 59 - JB set
    SD Antiquity
    Gibson Classic 57
    Gibson Tim Shaws
    BKP The Mule

    Wat ik me nog afvraag is of sommige van deze pickups (die ik vooral vaak in Standards zie) niet te trebly worden icm het ebben fretboard van een custom?
    Was ik ook bang voor met de SD PG's in mijn custom, maar is geen probleem. Helder maar niet icepicky.

  3. #13

    Standaard

    Hey AoDf, thanks, goed om te weten! Toevallig ergens soundbites?

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vidar Bekijk bericht

    Wat ik me nog afvraag is of sommige van deze pickups (die ik vooral vaak in Standards zie) niet te trebly worden icm het ebben fretboard van een custom?
    Niet op je lijstje maar wel genoemd: de fralin paf's. Die heb ik in mijn custom liggen (57 VOS uit 2011, ook een ebben fretboard) en die zijn zeker niet te trebly. Ik zou eerder zeggen dat ze in dat gebied juist het beste in je tone naar boven halen. Uitgebalanceerd, helder, gedefineerd. Zeker niet too much. Ik speel er alles van funky peppers dingen tot foo fighters mee en dat klinkt doorgaans fantastisch. Clean met een randje is trouwens waar ze echt shinen. Alleen als je serieus gas moet geven qua gain schieten ze te kort, maar daar koop je ook geen paf's voor. Voor wat het waard is, ik heb ook classic 57's erin gehad, die ik bepaald niet slecht vond, maar de fralins zijn zonder meer een klasse beter.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Big E Bekijk bericht
    Alleen als je serieus gas moet geven qua gain schieten ze te kort, maar daar koop je ook geen paf's voor.
    Waarom niet?

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Waarom niet?
    Herstel: daar koop IK geen paf's voor. In mijn beleving werken paf's vooral goed in het lage tot midden gain gebied. Met een uitloper naar stevig. Voor de goede orde, met serieus gas bedoel ik zeg maar wat begint bij flinke hardrock en eindigt bij botsplijtende metal. Daar zou ik andere pickups voor nemen. Uiteraard staat het je vrij daar een andere mening over te hebben...

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.424

    Standaard

    Pafs missen de hoge output en zijn niet strak genoeg voor higain maar alles kan natuurlijk, d'r is niemand die je tegenhoud als je een dano lipstick in je Jackson Warrior zet voor je Mesuggah palm mutes.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Elk z'n mening natuurlijk, maar ik waag 'm toch te bestrijden. Flinke chuncka-chuncka met bijv. een setje The Mule gaat uitstekend hoor.

    https://bareknucklepickups.co.uk/for...?topic=26028.0

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Elk z'n mening natuurlijk, maar ik waag 'm toch te bestrijden. Flinke chuncka-chuncka met bijv. een setje The Mule gaat uitstekend hoor.

    https://bareknucklepickups.co.uk/for...?topic=26028.0
    Mee eens, maar als de OP een Mule niet ferocious genoeg vindt, kun je altijd een stap hoger, naar een Abraxas; iets meer output, meer mids en minder hoog. Ook iets minder open, dat dan weer wel. Of naar een Crawler, de uberMule. Wel mee oppassen in een LP, want misschien te veel mids en te weinig chime.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    The Crawler heb ik in m'n SG zitten in de brug, echt een hele fijne combi! Misschien niet het meest PAF-like element, maar wellicht wel een aanradertje voor de topicstarter. Redelijk middig inderdaad, dat wel, maar niet extreem in het mid-hoog. Kan ook erg goed clean, erg fijn elementje.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top