Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Alcmaria
    Berichten
    95

    Standaard Binnenkort tijd over; tips om snel progressie te boeken?

    Hoii,

    binnenkort ben ik alle dagen vrij. Ik zou graag in korte tijd écht progressie boeken en heb alle dagen tijd om 2 uur per dag te oefenen. Wil dan Eigenlijk een soort 'trainingsschema' gaan doen. Ik merk dat ik vaak de dingen speel die ik al aardig kan, en dat is volgens mij nu net waar je niet echt beter van wordt.

    Ik speel graag rock en metal, en dus vooral powerchords en losse noten. Mijn rechterhandtechniek blijft ondanks jaren van spelen niet altijd supernauwkeurig als ik sneller speel,na 100 goede noten sluipt er een fout in waardoor ik eigenlijk een niet mooi aan te horen situatie krijg en mezelf wel snel corrigeer maarja dan nog. Dat wil ik dus verbeteren. Mijn palm mute kan ook frisser als ik op 2 snaren speel (1 open en 1 muted).

    Ook vraag ik me af ondanks dat ik alleen rock/punk/metal probeer of het zin heeft om akkoorden te gaan leren om mijn hand te trainen met vingerzettingen? (Misschien zelfs op een akoustische gitaar die ik aan kan schaffen?)

    Iemand suggesties of een goede website voor een dagelijks schema die je aan kan houden om vooruitgang te boeken?

    Ik wil me eigenlijk als doel stellen na X weken een heel metalnummer van begin tot eind foutloos te spelen en vervolgens mn repetoir wat uit te breiden.
    Laatst gewijzigd door Shift; 17 juli 2015 om 10:51

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Ok.
    Als ik je les zou geven zou ik eerst aan je Inner Holistic Me laten werken.

    Fouten maken is de natuurlijke staat van de mens (quote Zappa) Fouten zijn onvermijdelijk. Je oefent om ze zo MIN mogelijk te maken. En als je een fout gaat maken, maak hem zo ZACHT mogelijk. Meer valt er niet te vertellen over fouten. Maak je geen zorgen over fouten, die zullen er altijd blijven zijn.

    Ja, koop een akoestische gitaar en ga liedjes spelen. Een gitarist heeft kampvuur repertoire nodig. En zet Grant Green op en speel wat mee. Probeer eens wat te spelen van Danny Gatton. Duik eens in Nashville bendings. Of luister naar Albert Collins.

    Die palm mutes gaan er echt veel beter van klinken.

    En oja... lots of Jeff Beck for the inner holistic. Op 5.00 gaat het even fout. Shit happens en iedereen moet er om lachen.

    Laatst gewijzigd door Pepe; 17 juli 2015 om 14:22
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door okeeee Bekijk bericht
    mm volgens mij is gem 2 uur per oefenen meer dan genoeg om het niveau te halen van bv een gitarist in een redelijke/goede nl band
    ron thal, buckethead of TE nivootjes gaat niet lukken met 2u pd
    tenzzij heel heel heel heel veel veel veel talent

    het is vooral een kwestie van een lange adem imho


    en akkoooorden leren lijkt me zowie zo erg zinvol
    ook grote talenten oefenen véél meer dan 2 uur per dag, dat zonder morren doen maakt deel uit van hun talent...

    verder, wat pepe zegt: mosterd gaan halen waar andere metalgitaristen hem ook zijn gaan halen en dat is heel vaak niet in de metalhoek. en zonder vervorming spelen. mss wat awkward voor een powerchorder maar wel dè manier om techniek en stamina op te bouwen.

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Locatie
    Alcmaria
    Berichten
    95

    Standaard

    He Pepe bedankt voor de voorbeelden, en anderen ook bedankt. Zo te horen loont het erg om dus een akoustische op te halen, en te oefenen met akkoorden. Ook clean spelen zal ik wat vaker in moeten bouwen tijdens het spelen.
    Tot nu toe heb ik de tijd niet gehad om 2 uur per dag te oefenen (wel dagelijks) maar straks kan ik uren tijd hier in stoppen! Gelukkig kan ik alle gitaar muziek erg waarderen dus kan ik met veel plezier akoustisch gaan doen.
    Ik ga die video's zeker even checken als ik thuis ben!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Good for you!
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top