Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 24 van 24

Discussie: houtvraagje...

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Milko Bekijk bericht
    Geluid zit in je vingers.

    Milko sluiten.
    Wat een ongelooflijke bullshit post. De vraag gaat niet over tone of geluid maar hout. Ik zou ook graag willen weten wat voor houtsoort een balk is als ik deze krijg of vind voor ik deze verwerk, in verband met allergieen, verwerkingsgemak en dergelijke.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ja ik denk echt wel afzelia; ik heb een blok dat rechts oranje/rood is en links bijna pisgeel. Heel typische houtsoort maar wat een stank.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Nog even voor de leuk;



    Links een stuk afzelia tegen afrormosia dat nu een jaar of 4 in weer en wind buiten staat (poort), en rechts hetzelfde stuk afzelia tegen de "binnenkant" waar de helften van de poort vlak bij elkaar liggen en waar veel minder verkleuring is.

    Ik vind afzelia maar rommel trouwens. Zwaar en knoeperhard; is geen schroef in te krijgen zonder voor te boren.
    En als je dan bv ziet wat voor baggerkwaliteit veel slagplaat- en tunerschroefjes zijn, dan zie ik de bui al hangen als je dit hout erbij gebruikt

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    Dank allen voor jullie reactie. Het hout is inderdaad knoerthard. maar dat maakt nog niet dat ik er niets mee doe...


    en ja Milko... sound zit hem voornamelijk in de vingers (maar stiekem meer in je hoofd en dat moeten de vingers eruit halen...) en tussen die vingers moet dan een beetje hout van een bepaald soort zitten om die sound te maken....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top