Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2002
    Locatie
    Borne (OV)
    Berichten
    2.569

    Standaard Videoclip van mijn band Seven Waters (Hunter's Prey)

    We hebben met onze band onlangs een videoclip opgenomen.
    Had ik nog nooit eerder meegemaakt, hele leuke ervaring!

    Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, en natuurlijk ook van mijn compositie / gitaarwerk.

    Thanks voor de aandacht alvast!

    https://youtu.be/OW26T4xTuqk
    Laatst aangepast door Maiden Michiel : vandaag om 6:66
    Te koop: Kitty Hawk 4x12", Marshall JTM60

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Wat losse flodders:

    Ik heb een gezonde hekel aan Epica-/Delain-/WT-achtige vrouwenzang. Ik schrok dus even toen ik zag dat er een vrouw ging zingen. Gelukkig gaat ze niet zo tergend hoog. Dit is goed te pruimen. Meer een vrouwelijke invulling van traditionele progmetal zang.

    Het intro doet me hieraan denken; cool, want dat spel heb ik plat gespeeld vroeger. Nice.

    Als de zang binnenkomt, lijkt het een beetje alsof het in het midden van een couplet is. Dat is even wat vreemd.

    Geinige clip wel. Wilde Dinklage niet? Wel jammer dat de zang soms wat te veel out of sync loopt, maar dat zal wel flink lastig zijn. Mede daarom vind ik het toch lekkerder luisteren zonder clip. In welk bos is dat?

    Goede mix. Alles is te onderscheiden en de bas knort lekker. Kick is ook vol maar niet storend.

    Lekker muziekje!

    Loeters,

    Merijn

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maiden Michiel Bekijk bericht
    We hebben met onze band onlangs een videoclip opgenomen.
    Had ik nog nooit eerder meegemaakt, hele leuke ervaring!



    https://youtu.be/OW26T4xTuqk
    Hebben jullie dit zelf opgenomen of hebben jullie mensen ingehuurd zoals een cameraman en een regisseur?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik ben hier errug allergisch voor, sorry. Maar dat kan ik uitzetten en t alsnog beoordelen

    Plus:
    - zangeres mist soms nog wat overtuiging, maar prima te pruimen idd
    - lekkere solo!
    - de compositie (doet best goed mee in t genre)
    - de mix is transparent, alles is duidelijk te horen
    - de clip, niet mijn ding, maar ziet er met mijn liken-oog erg profi uit. Complimenten! (wel erg jammer dat tijdens t begin van de solo de gitaar niet gewoon lekker voor 80% te zien is)

    Min:
    - gitaarsound mist serieuze ballen
    - het mag/moet anno 2015 strakker, vooral die gallopjes halverwege t nummer
    - de compositie (het genre is natuurlijk ontspeent van originaliteit haha)
    - de mix klinkt mmmm 'ouderwets'. Beetje dof, mist sparkle, moeilijk te omschrijven. Het is niet slecht, zeker niet, maar die snare bijvoorbeeld dat klinkt echt zoals snares klonken op symfo/prog metal demos uit de jaren 80. Kan ook zijn dat t een keuze is, en t precies is waar jullie voor gingen.

    Ik vind t overigens meer symfo of melodic dan echt prog

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Los van het feit of dit je muziek is, is dit gewoon een erg mooie productie en goed passende clip in dit genre.
    Persoonlijk kan ik hier goed naar luisteren in ieder geval. Ik vind zeker de zang erg goed hier op. Ik heb meerder liedjes geluisterd van jullie en ik ben wel benieuwd naar jullie live... Klinkt goed!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Knap werk met Within Temptation trekjes.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2002
    Locatie
    Borne (OV)
    Berichten
    2.569

    Standaard

    Hey thanks allemaal voor de replies!
    Ik wil even benadrukken dat wij bewust voor dit type productie hebben gekozen (beetje early '90s naar mijn idee).
    Waty wij in ieder geval niet wilden was een typische productie met een wall of sound aan gitaren, of zo'n symfonische productie waarbij de toetsen de overhand hebben en gitaren weggedrukt zijn.
    In mijn beleving zijn we er aardig geslaagd iedereen tot zijn recht te laten komen.

    @brad

    @joost, ik ben ff benieuwd waar je dit WT trekjes precies in hoort, de zang?

    @cageman, hehe ik heb dat intro van dit nummer gemaakt maar heb nog nooit van Empire Earth gehoord. Die soundtrack klinkt trouwens cool. Ik vind dit soort shit te gek, ben ook erg fan van de soundtrack van WOW Burning Crusade.
    Laatst aangepast door Maiden Michiel : vandaag om 6:66
    Te koop: Kitty Hawk 4x12", Marshall JTM60

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top