Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard Smitty Phat pu voor Tele

    Ik overweeg een nieuw setje pu's in mijn Fender '52 Tele te zetten. Heeft iemand ervaring met Smitty's Phat pu's? Ik weet dat ze iets zwaarder gewikkeld zijn dan zijn standaard Tele pu's en dat ze daardoor iets minder trebly zijn, maar nog genoeg typisch Telesound.
    Laatst gewijzigd door Joost de Ruig; 12 juli 2015 om 18:09

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Mijn Phats zijn klaar en worden zaterdag gemonteerd. Ervaringen volgende week. Ben erg benieuwd!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Ik was me er niet van bewust dat ik kennelijk dyslexie heb, ik lees steeds "Patti Smith pu voor Tele"
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Te gek! Heb zelf een Phat Dawg in mijn Smitty strat. Ben benieuwd hoe die Phat pu's in een Tele klinken!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Vandaag zij de Phat's gemonteerd, blij mee!

    Smitty maakt zijn eigen pu's van A tot Z en heeft voor de meeste gitaren meerdere opties. Zo heeft hij standaard 5 verschillende Strats-sets en 2 verschillende Tele-sets, maar hij maakt ook "taylor made" pu's aan de hand van de wensen van de gitarist. Goed, ik heb dus voor de Phat's gekozen: dit zijn wat zwaarder gewikkelde Tele-pu's. Iets minder bite, maar nog genoeg kenmerkend voor een Tele. Ze klinken vol, warm en rond, zonder modderig te worden. Ook met distortion blijven ze strak klinken en zowel vervormd als clean hebben ze gewoon veel definitie. Al met al blij met mijn keuze.

    Ik wou graag iets anders dan anders. Er zijn genoeg prima PU-producenten, maar ik vind het leuk om een Nederlands handgemaakt product te hebben dat minimaal mee kan met de grote merken. Vanzelfsprekend doe ik de originele pu's niet weg. Daar heb ik 32 jaar over gespeeld en blijven bij de gitaar horen.


  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Dat zou nog best eens interessant kunnen zijn. Ik ben best tevreden met de standaard tele pickups in mijn MiM, maar neigen nogal snel naar modderig.. Wat is de output van die pickups?
    Mwa...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Dat zou nog best eens interessant kunnen zijn. Ik ben best tevreden met de standaard tele pickups in mijn MiM, maar neigen nogal snel naar modderig.. Wat is de output van die pickups?
    Oeps, ik meen 7.1 en 7.6 maar daar ben ik niet zeker van.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top