Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard 1e snaar opdrukken met je pinky AAAAAAAARG !!!!!!!!

    Het leek me ff verstandig om die gitaar opzij te leggen voordat ik hem getrashed had, vandaar dit onderwerp

    Kan iemand mij tips geven zodat het wat minder frustrerend wordt om die pleurens snaar (1) op te drukken....... Als de andere 5 snaren !!!! geen bijgeluiden maken dan schiet hij wel uit mijn handen ofzo. Ik heb duidelijk minder moeite met de andere snaren

    Het zal wel een kwestie van oefenen zijn maar je weet het niet

    iemand tips?????????

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    ik neem aan dat je ook je andere vingers gebruikt en niet alleen met je pink bend? Als je da tniet doet: wel doen, als jet het al doet: meer oefenen.
    pokkel'n

  3. #3

    Standaard

    ik gebruik natuurlijk ook mijn andere vingers.......dus toch gewoon meer oefenen hmmmmm het zal wel gewoon een fase zijn ofzo

    maar toch: als ik die snaar released dan krijg je zo'n effect alsof je de 2 en 3de snaar gewoon aanslaat, daar stoor ( understatement) ik me zo aan

    iedergeval bedankt voor de tip :lol:

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    ja ik snap wat je bedoelt, dat is gewoon een kwestie van voor jezelf een zo effecient mogelijke manier te vinden om dei snaren te dmpen of om je bend zo te releasen dat de bijgeluideen verdwijnen.
    pokkel'n

  5. #5

    Standaard

    ik probeer dan met mijn andere vingers wat meer rumte te creeren zodat die snaren wat gedempt worden dat gaat lekker todat ik er niet meer bij na denk, dan gaat het weer zo verrot. Het zal ook wel met de dikte van mijn pink te maken hebben, heb je zowieso minder ruimte

    Heb jij hier ook moeite mee gehad (by the way)????

  6. #6

    Standaard

    best relaxt instant reactie :lol:

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2002
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    2.053

    Standaard

    als je met je pink wilt benden, brobeer het dan eerst eens door ook je ringvinger mee te laten duwen. Zet deze er gewoon naast. Als dat goed gaat, dan steeds minder kracht uit je ringvinger halen en steeds meer uit je pink. Blijven oefenen, dan komt het vanzelf...

  8. #8

    Standaard

    thanx voor je reactie

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    ik b end eigelijk nooit met mn pink, maar ik heb wel problemen gehad met bijgeluiden met benden.
    pokkel'n

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    2.490

    Standaard

    Gaat het om zn hoge E of zn lage, want bij een lage moet je echt niet omhoog gaan drukken met je pink, dan is omlaag veel makkelijker, maar als het toch je hoge E is dan wel omhoog dus, gewoon veel oefenen, ik heb echt goed leren benden door GnR te spelen.
    [quote:13e0121939="dvmutzy"]nee ik ben nat[/quote]

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top