Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 25 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 241

Discussie: Maybach Lester

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard Maybach Lester

    Hoe persoonlijk smaak is, blijkt wel uit het feit dat ik werkelijk nog nooit een Gibson Les Paul heb opgepakt en direct het gevoel had van wow deze wil ik hebben, of wow hier wil ik wel eens een paar uur mee op een podium staan. Het gewicht, de hals en het algemene gevoel zijn gewoon niet mijn ding. Voor alle duidelijkheid, ik vind ze mooi, klinken vaak fantastisch en zijn zeer terecht een icoon in de gitaargeschiedenis. Ik heb echt geprobeerd een Les Paul-achtige mezelf eigen te maken, maar recent heb ik mijn PRS singlecut verkocht, ik kon er gewoon geen vriendjes mee worden.

    Laatst werd ik echt enorm verrast toen ik uit nieuwsgierigheid een Maybach Lester probeerde. Huh, een Les Paul die qua gewicht, hals, sound en gevoel direct goed aanvoelt???? Ik was echt enorm verrast!!! Wat een mooie gitaren, "lite aged" met een gewicht van 3.5 kilo en een hals die tussen een Fender C en een traditionele Gibson hals in zit. Vette sound uit de Amber pu's, prachtig in nitro gespoten en in de prijsklasse tussen de €1650,- en €1850,- inclusief koffer. Het zijn zeg maar LP-standards die afhankelijk van o.a. de top varieeren in prijs.

    Ik kom deze Maybachs nog niet zoveel tegen, maar wil het advies meegeven dat als je een Les Paul zoekt, je ook eens een Maybach Lester moet proberen.

    Soundsample: https://youtu.be/bGhjv_ll9pg
    Soundsample: https://youtu.be/8rMCBDcW9Cs


    Laatst gewijzigd door Joost de Ruig; 11 juli 2015 om 09:47

  2. #2

    Standaard

    ben best blij dat je hier af en to wat shit promoot
    zo blijven nitwits like me ook op de hoogte van van de nieuwwste relics in gitaarland

    maar kijk een een beetje uit met het plaatsen van filmpjes
    kun je je een disclaimer erbij plaatsen ofzo ?
    bedoel:
    filmpje 1 resultaat............spontane depressie
    filmpje 2 geeft me het gevoel dat ik goed gitaar kan spelen terwijl ik......

    zit hier nu met zwaar gemengde gevoelens die me zeker de rest van de dag bezig zullen houden


    btw heb liever rijdende Maybach
    en er vast een "gitaar bob de bouwer" die um voor een leuk prijsje wil relllleeecccien

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Euhh deze joetjoeps waren de enige die ik tegen kwam....
    En de foto vind ik best lekkermakend :-)
    Laatst gewijzigd door Joost de Ruig; 11 juli 2015 om 12:06

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Rob de Winter heeft ook zo'n Lester en is er enthousiast over. Dat zegt niet alles, maar wel iets. Ik vind ze interessant, zeker gezien hun prijs. Net als Joost ben ik een strat/tele-guy, maar zo'n Maybach Goldtop is wel GAS-makend.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Zeker mooie les Pauls, al vind ik de filmpjes de gitaren geen recht doen, wat een kut sound, vooral scheur!
    Het is dat ik al een tokai ls150 heb waar ik zeer tevreden mee ben, anders was deze ook op m'n lijstje terecht gekomen!
    Wel vraag ik me af of het hals profiel dik en rond genoeg is.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Wel vraag ik me af of het hals profiel dik en rond genoeg is.
    De hals is zeker geen baseball bat, maar wel dikker dan mijn Strat. Ik heb er niet heel goed naar gekeken (hij voelde gewoon echt goed!), maar ik meen dat de hals wel redelijk rond was.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    437

    Standaard

    Ik speel al een tijdje over een Gibson Les Paul studio en het geluid is goed maar de kwaliteit van de afwerking is toch wel erg simpel. Daarnaast is de stemvastheid een drama, dus een upgrade zie ik ook wel zitten. De Maybach vind ik zeker interessant, ga ik eens proberen. Een andere interessante vind ik deze:

    http://www.guitarlounge.nl/product/59-c-009/

    Al zijn die natuurlijk wel weer een tikkie duurder.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Die Panucci's ken ik niet, maar kan je een testsessie op een Maybach Lester echt van harte aanbevelen. Ik vond de sound & feel echt verrassend.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hugo Bekijk bericht
    Ik speel al een tijdje over een Gibson Les Paul studio en het geluid is goed maar de kwaliteit van de afwerking is toch wel erg simpel. Daarnaast is de stemvastheid een drama, dus een upgrade zie ik ook wel zitten. De Maybach vind ik zeker interessant, ga ik eens proberen. Een andere interessante vind ik deze:

    http://www.guitarlounge.nl/product/59-c-009/

    Al zijn die natuurlijk wel weer een tikkie duurder.
    Angelo maakt top spul , ook nog eens een aardige gast , die goed naar jou wensen luistert.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb eens een paar Panucci-tele's bespeeld bij stujos.nl. Fijne gitaartjes, maar ik vond ze niet beter (klinken) dan een USA standard. Ze moesten toen toch ergens rond de 1600-1700 euro kosten.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top