Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Hoi ik ben Joost

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard Hoi ik ben Joost

    Hi, mijn naam is Joost de Ruig en ik kom uit Oppenhuizen bij Sneek. Ik ben 30 jaar geleden begonnen met gitaarspelen en heb de beginselen geleerd van Harry de Jonge, de huidige eigenaar van muziekhandel Sacksioni in Amsterdam. Door hem ben ik ook aangestoken met het bluesvirus.

    Ik heb 15 jaar lang in coverbandjes gespeeld, maar de afgelopen 5 jaren was een snaarloze pauze. Enerzijds door privé-omstandigheden en anderzijds door een mislukte polsoperatie als gevolg van het Carpaal Tunnel Syndroom, wat ik aan beide polsen heb. Na 2 jaar revalideren (anderen herstellen binnen 2 maanden), heb ik te horen gekregen dat het waarschijnlijk nooit meer hersteld. Ik moet er maar mee zien te leven dus. Qua gitaarspelen is dit wel een handicap, maar ik moet maar zien hoever ik er mee weg kom.

    Mijn gitaarcollectie (incl. versterkers) heb ik grotendeels moeten verkopen enkele jaren geleden, maar recent heb ik mezelf een Kauffmann's relic strat kado gedaan. Hier ben ik helemaal in mijn nopjes mee. In de rubriek Electrische Gitaren heb ik enkele foto's hiervan geplaatst.

    Mijn 2de liefde is een Fender Telecaster '52 uit 1983. Deze heb ik toentertijd nieuw gekocht en ontdaan van zijn lak. Vervolgens met nitro overgespoten en sindsdien altijd mijn belangrijkste werkpaard geweest.

    Vroeger waren een Fender Bassman en vooral een Fender Concert (met hele dikke EV-speaker) mijn belangrijkste versterkers. Tegenwoordig heb ik een Peavey ValveKing 112 en een Vox Valvetronix 80+. Al met al heel blij met mij spulletjes en nu nog de roestige vingers maar weer soepel spelen.

    En o ja, ik werk als ZZp'er voor mezelf (hersteller interieurschade), dus kijk vooral eens op mijn Facebookpagina: https://www.facebook.com/pages/Color...60799304017103





  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Welkom!
    Dat van die polsen herken ik (in mindere maten) ook wel.
    Een jaar geleden heb ik tijdens het klimmen een ernstige blessure opgelopen aan een pees en mn carpaaltunnel.
    Hoewel het "hersteld" is, heb ik hier nog altijd last van met sommige zaken. O.a. als ik lang gitaar speel.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Welkom Joost! Jij levert mooi werk!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Welkom Joost! Jij levert mooi werk!
    Kijk dat hoor ik graag. Dank je!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Toch ook maar eens even goeiedag zeggen.
    Je hebt mooie spullen, en zoals eerder gezegd, mooi werk inderdaad.

    Damn moet echt wel hard zijn om zoiets aan je polsen te krijgen, dat zou mijn ergste nachtmerrie zijn.
    respect dat je niet bij de pakken blijft zitten.

    heb je ook pics van jouw telecaster?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deefke666 Bekijk bericht
    heb je ook pics van jouw telecaster?
    De slagplaat wordt volgende week weer omgeruild voor een matzwarte 1-ply. Verder is dit niet de beste of mooiste gitaar die er is, of die ik heb gehad cq ooit nog zal krijgen, maar het is wel het absolute blijvertje. Ik overweeg trouwens om er eens een setje Phat's van Smitty in te zetten.


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top