Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard HNGD Ibanez GIO GAX30-WNF en wat aanvullende vragen

    Deel van het vakantie geld brandde in mijn zak. Al tijden denk ik er over om een humbucker gitaartje aan te schaffen.
    Zag deze hangen en heb hem in een opwelling gekocht.

    Het is een budget Ibanez en dat is aan de afwerking van de body wel te zien.
    Maar na het afstellen van de hals en brug en een staalwolletje over de hals is het een erg fijn spelend gitaartje.
    Er zit zelfs een grafiet topkammetje op
    Echt een lekkere soepel spelende hals wat qua gevoel tussen een Fender hals en een Gibson hals inzit.

    Het is een metal gitaar geloof ik maar met de juiste instellingen gaat hij van vette jazz sound naar blues en naar rock sound.
    De sound is een stuk dunner dan wat er uit een Les paul komt maar ja de body is erg licht en gezien het budget kan je ook niet meer verwachten van de elementen.
    Maar de elementen vallen mij niet tegen en klinken volwassen. De sound van de gitaar ligt, mede door de Maple hals en erg lichte "Mahonie" body tussen een strat en lespaul. Hij kan met de toon knop wat dicht echt wel rocken maar komt ook in de buurt van het sprankelde van een strat.

    SPECS
    neck type- GAX Maple neck
    body- Mahogany body
    fretboard- Rosewood fretboard w/White dot inlay
    fret- Medium frets
    bridge- Fixed bridge
    neck pickup- Infinity R (H) neck pickup (Passive/Ceramic)
    bridge pickup- Infinity R (H) bridge pickup (Passive/Ceramic)
    hardware color- Chrome

    NECK DIMENSIONS

    Scale- 628mm/24.75"
    Width at Nut- 43mm
    Width at Last Fre- 57mm
    Thickness at 1st- 20mm
    Thickness at 12th- 22mm
    Radius- 400mmR

    Gelijk ook wat vragen.
    De body zit erg arm in de olie, is erg zacht en heeft een hele open nerf. Alles zoals zweet en vetten trekken er in.
    De randen van de contouren van de body zijn wat mij betreft ook te scherp en niet comfortabel.

    Als ik de body meerdere lagen olie geef en dan na een lange tijd uitharden polijst, kan ik dan verwachten dat de olie ook de nerfen dicht of moet ik daar echt een filler voor gebruiken.
    Kan je na het gebruik van een filler nog wel olie gebruiken of moet je dan gaan lakken.

    Mijn idee is namelijk,als het er ooit van komt.

    De randen van de body glad schuren en dan de blank gekomen stukken met ecoline zwart kleuren en zo een burst te creëren.
    Eventueel nog wat geel in het midden over de originele kleur en dan de body in de olie en uiteindelijk polijsten.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Geinige gitaar, beetje kruising tussen les paul en SG!

  3. #3
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Inderdaad. Lekker simpel en mooi kleurtje. Ik zou het lekker zo laten. Hoe zijn de pickups?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.445

    Standaard

    Dank heren.

    Ik heb niet veel ervaring met humbuckers en niet veel vergelijking materiaal.
    Maar deze elementen klinken aardig volwassen. Sprankelend en toch ook aardig vol.
    De bas snaren klinken een beetje aan de doffe kant en er zit een wat metalerig randje aan de sound, wat redelijk opgelost kan worden door de elementen iets te laten zakken.
    Daardoor zijn de elementen ook iets minder vel/hot.
    Gisteren een stukje van Sweet child o' mine gespeeld en ik vond het intro lickje er erg mooi op klinken.



    De kleur van de body vind ik ook mooi en wil dat ook niet veranderen maar de randen van de body zijn niet erg comfortabel.
    De body is ook erg zacht, dat is gisteren ook bevestigt want de gitaar is al omgevallen en heeft al de eerste schade.
    Dus ik weet nog niet wat ik ga doen, op deze manier krijgt de gitaar een hele snelle relic.
    Onder de schade zie ik trouwens hout met een hele lichte kleur, dit samen met het feit dat hij licht is twijfel ik of Aziatisch mahonie wel iets met het echte mahonie te doen heeft.

  5. #5

    Standaard

    Dag Arnoldtims,
    Het heel zachte hout van de body, heel poreus en de lichte kleur doet mij denken aan een body vam paulowiniahout. Ik heb zelf een tijdje geleden een Hudson sg achtige gitaar gekocht met een body van paulowiniahout. Alhoewel een budget ding van 250 euro prima geluid. Goede sustain pickups en potmeters zijn niet slecht. Ik heb wel de snaren en de topkam moeten vervangen en alles af moeten stellen. Ook het geluid is prachtig je kunt hem prima regelen van diepe bas tot prima hoge tonen en alles wat daar tussen in zit.
    Laatst gewijzigd door bertje1; 7 juli 2015 om 10:44

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Mooie gitaar,gefeliciteerd! Het eerste wat in mij opkwam was 'Hey, een PRS Mira!"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top