Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: Les Paul

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht

    DRIE mensen! Ik weet er DRIE te benoemen die succesvol geworden zijn door het doorzettingsvermogen en de pure kwaliteiten van deze drie heren. Drie!!! Dat is niet veel, jongens.
    Pure kwaliteiten....als je kwaliteit zegt, zeg je koos Alberts, en manke nelis.
    3 ophogen naar 5?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.147

    Standaard

    Als je verstandelijke handicaps mee telt, zanger Rinus, Kanye West etc. En hoeveel voorbeelden van succesvolle voet of mondschilders zijn er? Hoeveel blinde artiesten Ray Charles, Stevie Wonder, Jeff Healey? Ook een behoorlijke handicap.
    Gaat niet altijd goed, ik zag Jose Feliciano eens live uitbarsten in een snelle solo, hij was al 20 noten verder voor hij doorhad er één vakje naast te zitten
    ALLES IS VERKOCHT!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Jerry Garcia miste ook een vinger.
    Ryan Adams heeft de ziekte van Menière, wat redelijk vervelend is als muzikant omdat het onder andere gehoorverlies met zich meebrengt.
    En dan is er nog Bill Clements:
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Heel leuk die meneer Clements,en ook knap, daar niet van, maar dit is toch wel echt gewoon gefrikandel, of niet?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    703

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    Nou ja, er zullen er veel meer zijn die het op amateurniveau goed doen. Niet iedere muzikant is wereldberoemd hé.
    Naast "amper genieten" lees ik ook "geweldige reacties". Dat gaat helemaal goedkomen dus als je met het gewennings en acceptatieproces klaar bent. Maar dat laatste gaat nog even duren heb ik de indruk.
    Overigens heeft Tony Iommi twee vingertoppen afgezaagd, en heeft daar plastic protheses op als hij speelt.

    Toen hij besloot om met Sabbath verder te gaan heeft hij zijn baan opgezegd. En vrijdags op de laatste werkdag kwamen toen zijn vingertoppen in een machine terecht.... Hij heeft voordat hij geld had voor protheses een paar jaar lang dopjes van shampoooflessen gebruikt.
    @ Vulvasonic: goed dat je zo bezig bent, man!
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door purplejohn Bekijk bericht
    Hij heeft voordat hij geld had voor protheses een paar jaar lang dopjes van shampoooflessen gebruikt.
    Hebben daarom al die lui in dat genre lang haar? Vanuit de historie, omdat er vroeger shampoo dopjes gespaard moesten worden voor meneer Iommi?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Hebben daarom al die lui in dat genre lang haar? Vanuit de historie, omdat er vroeger shampoo dopjes gespaard moesten worden voor meneer Iommi?


    Vulv, hang on, ga d'r voor!!!!!!!
    Ik heb ooit met die drummer van Def Leppard in Wisseloord staan biljarten! Zij waren daar Hysteria aan het opnemen (compleet met eigen office etc.) en ik was met mijn band onze eerste LP/CD aan het mixen. Hij legde gewoon zijn voet op de rand van het biljart en hoppa... Ik heb lang en veel met hem zitten praten (hij had niet veel te doen, want al die sporen werden vooral volgegooid met oeverloos veel gitaren!!) en wat ik vooral imposant vond was het feit dat er nooit een moment van twijfel bij de band zelf is geweest over zijn positie. Niet onbelangrijk natuurlijk!!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    De eerste van de twee en tevens verreweg het meest tot de verbeelding sprekende is de onwaarschijnlijk goede gitarist Django Reinhardt. Ik lees net dat hij al bezig was naam te maken en nét zijn eerste album had gemaakt, toen zo goed als de gehele linkerzijde van zijn lichaam ernstig verbrand raakte. Zijn linker been moest geamputeerd, maar Django vond van niet (held!). De vingers van zijn linkerhand raakten ernstig misvormd en ik meen dat ie er ook nog één of twee verloor. DÁT is dus een man die zich pas ECHT terug heeft weten terug te knokken. Geen mens zal ooit weten wat hij had kunnen betekenen voor de muziekwereld als hij niet door het vuur gepakt zou zijn.
    ach aantal vingers of whatever andere handicap (binnen bepaalde grenzen) spelen geen rol bij muziek maken. Dat maakt muziek superieur aan bv sport. Hound Dog Taylor had zes vingers en is niet beter dan Django al was hij in zijn eigen league ook de allerbeste (rauwe priemende chicagoblues). zes vingers, maar dan vooral slide spelen, that's the spirit

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top