Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Onverklaarbare piep in onze oefenruimte, wie verlost ons van dit probleem?

    In onze oefenruimte zit een piep. Deze komt over de zanginstallatie binnen, maar ook via versterker. We gedogen deze piep al een aantal jaar maar willen nu gaan opnemen in onze oefenruimte.

    We hebben al verschillende dingen geprobeerd. Een elektricien is komen kijken, adviseerde een scheidingstravo. Dit was geen oplossing. Kabel van andere plek van het woonhuis. Ook geen oplossing.

    Zelf denken we dat de melkmachine van de boer waar we onze oefenruimte bij huren een oorzaak kan zijn.

    Maar het is gissen. Ik zoek eigenlijk geen advies, maar iemand die verstand van zaken heeft en dit varkentje kan wassen.

    Groet Jeffrey

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Melkmachine van de boer... Lol..

    Nou ben ik geboren en getogen op een boerderij, en mijn vader had het merk Manus melkmachine.. En ik kan je iig verzekeren dat wij icm dat merk geen piepende zanginstallatie hadden. (wel het probleem dat in de winter het kacheltje niet aan kon ivm het stoomverbruik van de verlichting van het kippenhok...)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Staat zo'n melkmachine nooit uit? Dat je eens kan testen?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2008
    Locatie
    071
    Berichten
    512

    Standaard

    Staat er ergens in de buurt een geschakelde voeding? Het zou best kunnen dat die een elektromagnetisch strooiveld geeft wat door je apparatuur opgepikt wordt.

    En anders kun je altijd nog een notch filter op je mix gebruiken. Zo'n piep bestaat meestal uit een enkele frequentie, met soms een of twee zwakkere harmonischen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ukeloeder Bekijk bericht
    Tijd om je onderschrift bij te werken. Gefeliciteerd. Eindelijk een ECHTE gitaar.

  5. #5

    Standaard

    Groepstinnitus ?
    Wat een dom volk hier !!!!!!!!!!!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top