Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Rechte lijnen

  1. #1

    Standaard Rechte lijnen

    Ik heb een ibanez bouwpakket gekocht en heb nu de body geverfd met meerdere lagen primer en witte verf.
    Nu wilde ik daar rechte lijnen op maken met een spuitbus en afplaktape maar de lijnen zijn net niet helemaal strak.
    Ik haal de afplaktape meestal meteen na het spuiten eraf maar is het misschien beter als ik deze er pas afhaal als de verf droog is? Ook las ik ergens dat het beter is als je het hele stuk met 1 stuk tape afplakt, dus niet met meerdere kleine stukken. Heeft iemand misschien wat tips?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2010
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    501

    Standaard

    Mij is niet helemaal duidelijk waarom je allemaal kleine stukjes tape gebruikt. Lijkt mij moeilijk strak in één lijn te krijgen en je krijgt allemaal hoog/laag overgangen waar de verf onder kan kruipen. Als je spuit is de verf na tien minuten wel stof droog en kun je gerust de tape er afhalen. Langer wachten is niet verstandig omdat je de verf op de body dan mee kan trekken.
    Sucses er mee👍

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2013
    Locatie
    Nieuw-Lekkerland
    Berichten
    281

    Standaard

    Ik weet niet welke tape je gebruikt, maar gewone bouwmarkt afplaktape sluit vaak niet voldoende af waardoor er nog wat verf onder kan kruipen. Wat je kan doen dan is fine line tape van 3M bestellen o.a. verkrijgbaar bij de non-paintstore en airbrush service almere. Dit is tape die ze ook voor airbrush en spuiterij doeleinden gebruiken. Fantastisch spul! Ik gebruik het nu zelf ook voor mijn project op aanraden van wat mensen die hier ook op het forum zitten!

    En ja het beste kun je in 1 keer de hele lijn erop tapen. Anders heb je allemaal overgangen waar de verf onder kan kruipen.

    En wat Rickenbender zegt: als het stofdroog is kun je tape eraf halen. Langer wachten brengt inderdaad het risico met zich mee dat je de lak weer meetrekt bij het verwijderen van de tape.

    Succes ermee!

  4. #4

    Standaard

    Veel dank voor de tips! Nooit verwacht zo snel antwoord te krijgen.
    Ik heb even gezocht naar fine line tape van 3M en ik zag dat er allerlei verschillende soorten te verkrijgen zijn. Welke zou hiervoor het meest geschikt zijn?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2013
    Locatie
    Nieuw-Lekkerland
    Berichten
    281

    Standaard

    Ik heb de Fine Blue Line tape gebruikt 6 en 9 mm, ligt eraan hoe dik je strepen moeten zijn maar je kan dan altijd ervoor kiezen om misschien nog iets breder te nemen.

  6. #6

    Standaard

    Een tip die ik hier ooit gelezen heb is om eerst een laagje blanke lak te spuiten, waarmee je eventuele openingen vult met blanke lak en waardoor je een strakker resultaat krijgt als je de kleur spuit.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top