Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard Pure Muna - Black Light

    De eerste video van de band waar ik bas in speel, Pure Muna, is uit. Alles, behalve de drums, hebben we zelf thuis opgenomen en zelf heb ik het afgemixt. Veel van geleerd.

    http://kickingthehabit.nl/2015-06-30...na-black-light



    De rest van het album mixen we elders af, omdat we het daar door een dikke SSL SL6000 tafel kunnen rossen met wat leuk 19" spul eraan. Dat klinkt net even lekkerder dan Cubase en een zooite vst's.

    Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Je moet 'm wel bij clipjes van beginners plaatsen natuurlijk.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Je wilt natuurlijk in eerste instantie commentaar op de muziek. Ik vind het een erg sfeervol lied met mooie sounds. Wel jammer dat net die bas van jouw er totaal niet uitkomt. Oké, ik hoor 'm wel maar het is allemaal erg ongedefinieerd, onduidelijk. Ik heb even niet op de tekst gelet omdat ik eerst naar het geheel luister en kijk of het mij wat doet....ja dus. Ik zet 'm nog eens op.
    Trouwens, clip past goed bij de sfeer.


    Zo, even tekst geluisterd......hmmm, ik kan er niet veel meer van maken als 'turn, turn on' en daarna ben je me kwijt omdat de instrumenten het helemaal overnemen en de zang ook een instrument wordt. M.a.w: ik heb het idee dat dat ook ongeveer is wat jullie willen? Hoe dan ook: lekker
    Laatst gewijzigd door pasqual; 2 juli 2015 om 18:43

  4. #4

    Standaard

    Een beetje somber maar wel leuk gedaan, en in het begin uit de maat en verderop nog een paar keer.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    erg leuk dit, helemaal mijn soort muziek! Doet me behoorlijk aan madrugada denken.

  6. #6

    Standaard

    Lekker hoor, leuke muziek, maar het het wiebelt net teveel wat betreft tempo/strakheid.

  7. #7

    Standaard

    Het had inderdaad strakker gemoeten. Helemaal mee eens hoor.

    Qua zang is het wel de bedoeling dat het allemaal wat vaag klinkt, wat minder goed hoorbaar. Beetje het shoegaze/dreampop idee.

    Wat bas opnemen betreft. Dat was voor mij vrij nieuw. Ik neem normaal bassen op uit synths. Hier heb ik bijvoorbeeld geen DI gebruikt, maar enkel een mic voor m'n Bassman. Qua compressie en eq had het beter gekund. Maar goed, gelukkig hebben we afgelopen weekend nog een mix van dit nummer gemaakt waar het allemaal wat gedefinieerder klinkt.

    In ieder geval bedankt voor de eerlijke kritiek. Daar heb ik wat aan.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    filmpje opgenomen (op een dak) in de Linnaeusstraat in Amsterdam en daar in die buurt?? En ik meen daar aan de overkant de Theo van Gogh Liquidatieplek te herkennen..... en het zusje van Kate Bush leidt een beetje af.... maar daar heb je niks an. M'n eerste opwelling was "ouwe Pink Floyd'. Daarmee bedoel ik dus een positief geluid af te geven. Leuk.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Bas komt er niet heel erg uit inderdaad, maar ik vind hem wel lekker gonzen. Dat is toch ook wel de bedoeling, lijkt me.

    Spacend geheel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top