Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Vraag: Stereo A/B switch voor aansluiten gitaar én synthesizer op pedalboard?

    Hallo snarenplukkers en pedalenstampers,

    Eigenlijk een heel simpel verhaal: Ik heb een pedalboard voor mijn gitaar met een buizenpreamp pedaal en wat stereo effecten en gaat in stereo naar mijn interface. Echter heb ik ook een synthesizer die ik op mijn pedalboard wil aansluiten en dan natuurlijk ná de buizenpreamp en in stereo, zodat ik niet elke keer kabels hoef te verwisselen.

    De "T-Rex Polyswitch AB switch" zou ideaal zijn maar die is nergens meer te krijgen.

    Lehle switches zijn me veel te prijzig voor dit probleempje. Er moet toch een voordeligere oplossing zijn?

    Mischien dan toch een Little Lehle, echter moet ik dan geloof ik gaan rotzooien met "dubbel naar enkel" stereo jack verloopstekkers

    Nog een schetsje ter verduidelijking:



    Iemand tips/aanbevelingen?

    Dank!
    Laatst gewijzigd door Zavo; 29 juni 2015 om 22:19 Reden: syntherzizer....:nervous:

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    ... elke DPDT schakelaar zou toch moeten werken?
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  3. #3

    Standaard

    Het probleem is dat ik een 3 (of 4)-in & 2-out (Stereo) nodig heb i.p.v. 2-in & 1-out.
    Laatst gewijzigd door Zavo; 29 juni 2015 om 18:59

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Ik probeer je te vertellen dat het simpel zelf te bouwen is. Maar blijkbaar is dat niet wat je zoekt/kan/wil...

    Zoeken naar een 2e hands T-Rex?
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Ik probeer je te vertellen dat het simpel zelf te bouwen is. Maar blijkbaar is dat niet wat je zoekt/kan/wil...

    Zoeken naar een 2e hands T-Rex?
    Mijn post was eerder een reactie op een post van een andere user die nu opeens compleet verdwenen is, staat een beetje raar nu

    Maar zelfbouw is even geen optie nee, ik had die link van je ook al gevonden en wellicht ga ik daar t.z.t. mee kloten, maar voor de korte termijn ben ik op zoek naar een prefab Stereo AB switcher.

    Het is toch frappant dat zowat elke pedalenfabrikant een mono switch in de gelederen heeft en geen stereo oplossing? Dus misschien zijn er pedalen die ik over het hoofd zie...
    Laatst gewijzigd door Zavo; 29 juni 2015 om 22:12

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top