Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14

Discussie: topkam

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Nee, absoluut niet doen! Deze worden in Nederland ook verkocht. Ze zijn niet bol, maar hol, daarbij veel te breed voor de dunste snaren. Dus ja, no offence, ze kunnen hier weldegelijk een hoop aan verpesten.
    None taken! Ik kon me persoonlijk niet snel voorstellen dat hier echt iets aan te verpesten viel. "Mooi" dat jij er ervaring mee hebt

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    860

    Standaard

    Ik heb destijds ook zo'n set gekocht (in Nederland) maar inderdaad je hebt er niet veel aan zeker niet voor de dunne snaren.

    Ik vraag me wel af hoe je zo'n gleufje mooi recht zaagt met die branderboortjes of juwelierszaagjes. waarschijnlijk veel oefenen of zie ik dat verkeerd
    Laatst gewijzigd door motorhan; 2 juli 2015 om 23:54

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Ik heb destijds ook zo'n set gekocht (in Nederland) maar inderdaad je hebt er niet veel aan zeker niet voor de dunnen snaren.

    Ik vraag me wel af hoe je zo'n gleufje mooi recht zaagt met die branderboortjes of juwelierszaagjes. waarschijnlijk veel oefenen of zie ik dat verkeerd
    Da's idd veel oefenen. Na het aftekenen zet ik de sleuf wel even aan met klein japans zaagje. Ook die zijn te breed voor de dunste snaren, maar je hebt een beginnetje en de topkam laat ik altijd wat hoger dan dat hij uiteindelijk wordt..

    Wat helpt met een eerste hoogte bepalen is een potlood in de lengte doormidden zagen en daarmee de frethoogte aftekenen..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  4. #14

    Standaard

    wat fretbuzz tegen gaan met secondenlijm en de voor gewenste snaardikte gebuik ik een stukkie snaar om de lijm aan te brengen
    maar das echt alles wat ik doe aan een topkam
    de rest is voor de vakman met de juiste tools

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top