Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard Gitaar rechtstreeks opgenomen met Joyo pedaal: aangenaam verrast!

    Soms heb je van die verassingen..... Bij het opnemen van een demo voor een zangeres werden bas en drums eerst opgenomen (bas rechtstreeks in de de tafel, drums akoestisch in de ruimte). Ze wilden graag guide-vocals en een guide gitaar op de headphones. Dus ik plugde rechtstreeks in de tafel, maar om toch een wat betere sound te hebben had ik er m'n Joyo American Sound tussen gezet. En uiteindelijk is die gitaarpartij gewoon op de demo gekomen! (Clean jazzy-funk gitaartje.) Klonk echt perfect, alleen een galmpje erover en het was al helemaal af! Nou ja zeg!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Heeft dat pedaal een soort van speakersimulatie? Of is de Eq zo effectief?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Zonder distortion? Zodra je gaat scheuren gaat het meestal ... scheuren...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Nee, met overdrive direct klinkt niet lekker, maar clean zeker wel! Volgens mij geen speaker simulatie, maar door een t/m/b toonregeling in combinatie met een voice knob is de eq idd zeer effectief te regelen. Overigens als OD-pedaal ook érg goed! (Véél beter iig dan de hier op het forum zo vaak gehypte Marshall Bluesbreaker of Guvnor )
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #5

    Standaard

    Hoi LJ,

    Omdat ik benieuwd werd naar de sound heb ik het pedaal eeens opgezocht en het blijkt een amp emulation pedaal te zijn van een blonde Fender (Tech 21 blonde copy) . Klinkt best goed maar de crunch vind ik niet echt een buizencrunch. Dat is volgens mij een van de moeilijkste sounds om na te bootsen zonder buis. Voor mij gaat het dan om een subtiele toevoeging van harmonischen die het cleane signaal wat "vuiler" maken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    We hebben het echt alleen voor de cleane gitaar gebruikt (drive vrijwel dicht en level verder open), dus geen spoortje crunch of overdrive. Ik moet ook nog het eerste pedaal horen dat dat overtuigend kan, dus direct en zonder speaker er tussen. Speakersimulatie klinkt toch ook net weer anders vind ik.

    Maar de cleane gitaar direct in de mengtafel via de Joyo klinkt verrassend dicht bij een punchy Twin Reverb! (Of als een Guyatone Reverb Custom ;-)

    Zodra we een mix hebben zal ik kijken of ik wat kan (mag) laten horen!

    Overigens vind ik wel dat de Joyo als crunch-pedaal tussen versterker en gitaar ook best overtuigend klinkt!
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 2 juli 2015 om 12:56
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  7. #7

    Standaard

    Eigenlijk gebruik ik het verkeerde woord , sorry , ik zeg crunch maar bedoel een sound die niet helemaal clean meer is.
    Dit heb ik beluisterd: https://www.youtube.com/watch?v=5STIAYot5ws

    maar als hij het pedaal inschakelt ( vanaf 1.00 minuut ) klinkt het in mijn oren krasserig en niet zoals ik een mooi geluid ervaar. Maar dat is mijn bescheiden mening.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Maar in die video hoor ik geen 'op het randje' geluiden, alles is met de drive over de helft. Dit pedaal kán subtiel een randje aan het geluid geven door m'n (cleane) buizenamps. Direct opnemen met wat oversturing of een randje heb ik nog niet geprobeerd, dus weet ik niet.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top