Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 678
Weergegeven resultaten: 71 t/m 79 van 79

Discussie: Welke Chorus???

  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.795

    Standaard

    Ik vind de chorus van de Roland JC nog steeds het non ultra plus. Maar ja, beetje groot doosje...
    Maar misschien voor de handige verbouwer.

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Hoe is ie? CE-2 achtig, of meer 'metalige' Ibanez kant op (BC-9 daargelaten)?
    Qua klank misschien meer richting CE-2 dan metalig Ibanez (of Boss CE-5). De Rocktron Tsunami vind ik met name als stereo chorus nog steeds één van de mooiste/ breedste.

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Qua klank misschien meer richting CE-2 dan metalig Ibanez (of Boss CE-5). De Rocktron Tsunami vind ik met name als stereo chorus nog steeds één van de mooiste/ breedste.
    Klinkt zeker interessant dan. Ik heb de CE-5 (analoge versie) ook gehad en vond 'm ook maar meh. Voor mij blijft de CE-2 de benchmark en als die MXR niet zo'n schijtbuffer had, was die nog steeds op m'n board gebleven... maar echt, dikke faal van MXR dat ze dat pedaal (wat notabene al een neutrale re-housing is van de Wylde chorus!) nóg een keer alleen optisch re-housen, zonder hem te verbeteren.

    Mijn kleine Phase 95 & MXR Micro Flanger re-issue, prima true bypass. Geen but-buffers.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ik zit al zo lang te azen op een PAC-9 dat ik hem maar nieuw gekocht heb.
    Op mijn huiskamersetje klinkt hij fantastisch! De sound die ik al jaren zoek. Ik zocht er vooral een die het goed doet met gain. Mijn huiskamersetje heeft een JROCKETT Animal en een Brunetti Mercury Box. Beiden klonken er fantastisch door.
    Kan niet wachten om hem in mijn live-set te proberen.

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    En de PAC-9 gaat weer op MP. Erg metalig op mijn live-set. Balen...

  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ik ga nu een CE-5 (analoog) proberen.
    Als het hem ook niet wordt ga ik op zoek naar iemand die voor mij een MXR234 Analog Chorus kan TB-en. Ik zag op het net dat er manieren zijn.

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2006
    Berichten
    6.678

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Ik ga nu een CE-5 (analoog) proberen.
    Als het hem ook niet wordt ga ik op zoek naar iemand die voor mij een MXR234 Analog Chorus kan TB-en. Ik zag op het net dat er manieren zijn.
    CH1 al eens geprobeerd? Ik ga daar naar terug. Qua sound en veelzijdigheid vind ik de mxr echt te gek, maar ben er inderdaad ook achter gekomen dat de buffer ruk is.
    Laatst gewijzigd door Riky; 4 februari 2024 om 13:09

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Ik ga nu een CE-5 (analoog) proberen.
    Als het hem ook niet wordt ga ik op zoek naar iemand die voor mij een MXR234 Analog Chorus kan TB-en. Ik zag op het net dat er manieren zijn.
    Ik heb zowel de CE-5 als CH-1 gehad; de CH-1 is wél leuk als je hem in stereo gebruikt. Maar anders vond ik hem te steriel t.o.v. een originele CE-2.
    Overigens, ik weet niet in hoeverre je met high gain distortion speelt, maar zo niet, dan zou ik ook eens kijken naar de Providence Anadime chorus. Die vond ik clean en met milde drive één van de beste...alleen met high gain vond ik 'm wat ballen missen.
    Mijn huidige go-to is nog steeds de Mooer Ensemble King, al heb ik die Tone City Angel Wing nog niet gehoord.
    De piepkleine Ammoon chorus was een dikke faal; middy als een malle, al je laag weg.
    Heb ook sinds een paar maanden een Ibanez CS-Mini; die is best leuk en subtieler en opener dan de Mooer, maar ook toch iets sneller metalig, richting de flanger-kant wanneer je de Rate laag hebt, zoals ik graag heb. En dan mag 't iets 'juicier' zijn van mij dan die Ibanez doet.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  9. #79
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Ik ga nu een CE-5 (analoog) proberen.
    Als het hem ook niet wordt ga ik op zoek naar iemand die voor mij een MXR234 Analog Chorus kan TB-en. Ik zag op het net dat er manieren zijn.
    Als er een fysieke schakelaar op zit wil ik me er wel aan wagen. Boss' flipflop gaat me boven de pet.
    Vroeger wel crybabies gedaan, eenvoudig sloopwerk en een dpdt monteren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top