Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 79

Discussie: Welke Chorus???

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    2 in 1 en ook zeker alleen als chorus te gebruiken.

  2. #22

    Standaard

    Zullen we eerst even wachten tot Nocki wee terug is?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    2 in 1 en ook zeker alleen als chorus te gebruiken.
    I heartfully disagree. Snap het een beetje, tis geen typische steile flanger zoals een MXR of BF-2, maar dan nog...

  4. #24

    Standaard

    Ik denk dat hij het over de net uitgebrachte Stereo Electric Mistress heeft. Even googlen leert me dat daar ook chorus op zit. De oude Electric Mistress en Deluxe Electric Mistress zijn inderdaad puur een flange en klinken waarschijnlijk tien keer zo mooi. Ik heb die nieuwe nooit gehoord, maar ik zweer bij mijn DEM uit eind jaren zeventig.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreverhaven Bekijk bericht
    Ik denk dat hij het over de net uitgebrachte Stereo Electric Mistress heeft.
    Dat klopt! Binnen mijn budget vond ik voor €95,- dit een hele leuke 2 in 1 keuze. Tuurlijk zijn er betere chorussen, maar je zoekt altijd naar de beste prijs/kwaliteit/mogelijkheid verhouding en daarmee kwam ik op deze uit.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreverhaven Bekijk bericht
    Ik denk dat hij het over de net uitgebrachte Stereo Electric Mistress heeft. Even googlen leert me dat daar ook chorus op zit. De oude Electric Mistress en Deluxe Electric Mistress zijn inderdaad puur een flange en klinken waarschijnlijk tien keer zo mooi. Ik heb die nieuwe nooit gehoord, maar ik zweer bij mijn DEM uit eind jaren zeventig.
    Ik lees idd regelmatig dat je voor het authentieke Mistress flange geluid a la Police etc ver weg moet blijven van de huidige Deluxe Electric Mistress. Nooit op gelet dat de laatste idd ook een chorus functie heeft. Geen idee of chorus en flanger gecombineerd van dat ding je wel daar brengt. Heb zelf ook nog een DEM stoeptegel.

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Zullen we eerst even wachten tot Nocki wee terug is?
    En daar is tie weer! :-)
    Het heeft even geduurd maar vandaag heb ik een chorus gekocht... Ik ben enorm verrast door m'n keuze en had dit niet verwacht maar het is een Digitech Hardwire chorus geworden.

    Ik liep er toevallig tegenaan en zou m anders nooit geprobeerd hebben. Op het studio standje doet ie eigenlijk precies wat ik wil. Subtiel in de woble maar toch dik en aanwezig met een mooi hoog zonder op flanger te gaan lijken. Je hoort m maar hoort m ook weer niet tot ie weer uit gaat.
    Tot nu toe geen last van toneverlies maar misschien ben ik op dit moment wat minder kritisch... Heb er ook nog niet heel lang naar geluisterd,

    De grootste reden was eigenlijk dat ik het "Knocking on heavens" door dingetje speelde van GnR en dat m gewoon helemaal was... Ook dingen als Don't Cry kwamen opeens uit mn vingers gerold.
    Toen ik met mn Mark IV overdrives gebruikte was het ook gelijk dik in orde. Lukather achtige lead, speelde ik iets van Brian May was het ook kloppend dus ik ben erg happy.

    Bedankt allemaal voor het meedenken. Sommige pedalen heb ik daadwerkelijk gehoord en andere weer alleen online. Veel pedalen gaan erg naar het vintage chorus geluid en dat ligt me toch niet. Dat heb ik ook bij reverbs en delays...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.336

    Standaard

    Digitech hardwire reeks zijn uitstekende pedalen hoor! Gefeliciteerd!





    Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #29
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Dat ding klinkt inderdaad wat anders dan het oude chorus geluid , als dat is wat je zoekt heb je een goede koop gedaan

    Als alternatief voor het oude chorus geluid zou ik eerder de Diigital dimension van boss nemen . Hij is digitaal maar klinkt helemaal niet als zodanig
    Laatst gewijzigd door Brad; 3 februari 2016 om 23:18

  10. #30

    Standaard

    Veel plezier ermee. Inderdaad leuke pedaaltjes, die Hardwire serie.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top