Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 79

Discussie: Welke Chorus???

  1. #11
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Waarom niet gewoon de Boss Ce-5 of CH-1. Of miscchien de CE-2 als je hem te pakken kunt krijgen. Warme chorus zonder dat je basissound word aangetast.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.336

    Standaard Welke Chorus???

    De CH-1 vind ik een iele, karakterloze kutchorus. Dan liever de Corona van TC.

    De CE-2 van Boss is lekker, masr de bypass stand van de CE-2 tast IMHO teveel hoorbaar het gitaarsignaal aan.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Ibanez RC99 Rotary Chorus.
    Zowel delaytijd als mix zijn te regelen.
    Daarmee instelbaar van subtiel rimpeltje aan de horizon tot zeeziekmakend geklots tegen de scheepswand... and anything in between.
    Maar wellicht niet "Hi-Fi" genoeg voor jouw smaak.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 30 juni 2015 om 23:40

  4. #14

    Standaard

    Ik gebruik de CE-2 en de CS-9 met veel plezier. Ze liggen uiteraard niet beide op de plank maar ik houd ze allebei voor de afwisseling.

    Sent from my HTC One using Tapatalk

  5. #15

    Standaard

    Als ik chorus hoor...hoor ik CE-2. Hij kleurt inderdaad wel een beetje.
    Maar als je de sound wel lekker vind kan ik je de Costalab Choruslab aanraden. Deze is naar de CE-2 ontworpen. Heeft nog een dry/wet mix knoppie ook.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    130

    Standaard

    die tc chorus had ik ook en geen volle chorus, is voor subtiel chorus randje
    ik ben voor de MXR zakk wylde gegaan, hele vette warme volledig aanwezige chorus! precies wat ik zocht
    probeer hem eens


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ibanez Jem 7VWH (signed by Steve ) | Gibson Custom Slash Les Paul | Fender 60th commemorative Strat | ESP LTD EC1000VB | Marshall 6101 30th anniversary combo + 6912 cab | JCM1 Offset | JMP1h | JCM1h | DSL1h | white JVM1h | Full Pedaltrain2 | Yamaha FG-430A acoustic

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonton Bekijk bericht
    die tc chorus had ik ook en geen volle chorus, is voor subtiel chorus randje
    ik ben voor de MXR zakk wylde gegaan, hele vette warme volledig aanwezige chorus! precies wat ik zocht
    probeer hem eens
    En die Zakk Wylde Chorus is exact hetzelfde als de (IMHO veel mooier uitziende) MXR M-234 Analog Chorus.



    Die ik ook heb (naast nog een paar klassiekers (o.a. Boss CE-2, Ibanez BC9, CS9, MXR Micro Chorus) en prachtig veelzijdig is en onderdeel van je sound wordt, ipv iets er lomp overheen gooit.
    CE-2 is en blijft m'n benchmark, maar die MXR doe ik niet meer weg. Ben alleen niet kapot van z'n buffered bypass. In de schakelbare fx-loop van m'n EVH 5150III 50W hoorde ik gelijk een behoorlijk verschil.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  8. #18

    Standaard

    De Arion Chorus EWS versie vond ik op de filmpjes ook erg tof klinken.
    Misschien een optie?


  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Persoonlijk vind ik voor €95,- de Electro Harmonix Electric Mistress een aanrader. Heb je een Chorus met gratis een Flanger erbij :-)
    Die twee kan je ook gelijktijdig gebruiken voor een lekker Andy Summers geluid (the Police).

  10. #20
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik dacht dat de Electric Mistress puur een Flanger was.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top