Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 79

Discussie: Welke Chorus???

  1. #1

    Standaard Welke Chorus???

    Het is alweer even terug dat ik hier geweest ben maar nu is er toch weer eens tijd voor de hobby en dus... een bericht op het forum.

    Ik ben op zoek naar een nieuw Chorus pedaal. Welke zou ik eens moeten checken?
    Mijn eisen:
    Wijde/brede Chorus zoals van TC Electronic (G-force) die niet heel erg wobbely is maar wel 3d is van geluid. ook goed klinkend in het hoog.
    Is dit een goede omschrijving? Ik gebruik m echt voor dromerige tokkel dingetjes enzo.

    Helaas gebruik ik m mono, stereo is geen optie.
    Mijn gear:
    Mesa Mark IV, les Paul, super strat. Dus vrij compressed en wat donkerder.

    Ik gebruik een Rocktron Intellifex voor mn fx maar de Chorus, ondanks dat ie erg goed is, is niet helemaal mijn smaak. De 8voice is wel mooi maar ik gebruik vaak de andere settings voor de delay sounds.

    Welke chorussen zou ik eens moeten proberen? Bedankt alvast voor de moeite van het lezen en antwoorden!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  2. #2

    Standaard

    Als het op de chorus van TC Electronic moet lijken, zou ik daar mee beginnen. TC heeft een mooi chorus pedaal, dus daar zit vast wel het geluid in van de G-force. Hier een uitgebreide demo: https://youtu.be/iC6EcWxCSm0

  3. #3

    Standaard

    Die heb ik gelijk nadat hij uitkwam gekocht maar deze kwam helaas niet zover in de het geluid als ik wilde. BEn er een beetje op afgeknapt. Komt misschien omdat ik m alleen in het standje wet/dry heb gebruikt maar ik was er een beetje in teleurgesteld...
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Moet het een pedaal zijn? Zo niet, dan misschien een TC electronic G Major?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.336

    Standaard

    Wil je een dikke zware chorus: ga dan NIET voor de TC electronic pedaal. Veel te subtiel IMHO. Is budget geen probleem? De Providence Anadime chorus of de Jam Pedals Waterfall. Lekker dik, smeuïg, dromerig.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #6

    Standaard

    De Chorus van de G-major klinkt erg goed maar helaas laat de G-major niets van mn geluid over en weer terug naar de mixers enzo wil ik niet :-)

    De Providence Anadime chorus en de Jam Pedals Waterfall al ik eens gaan beluisteren. Thanks for the tip.
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2010
    Locatie
    Krabbendijke
    Berichten
    117

    Standaard

    Hoi Nocki,

    Ik heb zelf een Strymon Ola Chorus gehad waar overigens ook een vibrato functie op zit. Ik vond het een geweldig chorus pedaal.
    Vooral de multi mode (3 lagen chorus) vond ik super! Het is geen goedkoop pedaal maar is z'n geld zeker wel waard vind ik.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    De Dr. Scientist Cosmichorus vind ik erg goed.

  9. #9

    Standaard

    Ik kan van harte de retro-sonic chorus aanbevelen. Warm, betoverend en ernstig verslavend. Een van de weinige pedalen op mijn bord die een eindstation zijn. Ik hoef nooit meer wat anders.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.336

    Standaard

    Ben ik met je eens. Ik heb ongeveer 5 jaar geleden mijn retro-sonic chorus weggedaan en sindsdien regelmatig spijt.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top