Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard rooklucht uit gitaar en koffer

    Heel binnenkort krijg ik een prachtgitaar waar een luchtje aan zit. Nee, ze is niet van de vrachtwagen gevallen, maar heeft - aan de geur te merken - zo ongeveer elk café van binnen gezien en voor de rest naast (in?) de asbak van een zware kettingroker vertoefd. Kortom, een hele zware rokerslucht kleeft er aan.

    Wat is een goede en vooral veilige manier om zo'n lucht te verminderen. Een geurvreter in de koffer leggen? Febreze? Ambi Pur?
    Iets anders? Ik hoor het graag van jullie
    Laatst gewijzigd door Hotpepper01; 26 juni 2015 om 21:14
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Ah, gitaar voor mij dus..

    Nee, ik zou alles met vloeistoffen vermijden eerlijk gezegd. Je kan van die zakjes gedroogde potpourrie kopen, ook hele sterke... ff in een linnen zakje stoppen en in het accessoirevak in je koffer stoppen.. Gaat wel een tijdje duren ben ik bang.

    Je hebt ook van de bekledingsprays die in auto's worden gebruikt, maar dan zou ik je gitaar ff niet in je koffer leggen.. Ecosmoke heet dat geloof ik..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #3

    Standaard

    Gustardpudding werkt perpect. Gitaar gewoon ff bestrooien met poeder,wel droog,dagja laten liggen.afvegen en klaar.voor koffer,gustard in strooien,koffer dicht en na dag stofzuiger er door en klaar

  4. #4

    Standaard

    Ach, zo'n rokerslucht heeft in ieder geval bakken met ECHT doorleefd "mojo". Beter dan menigeen "relic" gitaartje, toch?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.348

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bertv Bekijk bericht
    Gustardpudding werkt perpect. Gitaar gewoon ff bestrooien met poeder,wel droog,dagja laten liggen.afvegen en klaar.voor koffer,gustard in strooien,koffer dicht en na dag stofzuiger er door en klaar
    Geinige zo niet geniale tip, ik kan me zomaar voorstellen dat het werkt, ik kan me zomaar voorstellen dat ik weleens een koffer heb gehad waarop die truk uitgevoerd is, menig vanilleluchtje bij het openen van een koffer, tart mijn herinnering. Als ik de TS was zou ik dit proberen.

  6. #6

    Standaard rooklucht uit gitaar en koffer

    Is de vanille geur niet gewoon de nitrocellulose lak die je ruikt?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Nee, nitro ruikt toch echt anders als rook.. Daar zit echt wel een verschil in.. Mijn gitaren ruiken ook naar rook en we roken niet eens in de woonkamer. Een nietroker ruikt dat direct..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    nitro ruikt heerlijk!! (toch in droge vorm...) nicotine ruikt ook heerlijk trouwens

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heinz3110 Bekijk bericht
    Ach, zo'n rokerslucht heeft in ieder geval bakken met ECHT doorleefd "mojo". Beter dan menigeen "relic" gitaartje, toch?
    Over bakken gesproken

    Ik heb zelf ook nog van die stinkende koffers, maar de baking soda reeds in huis

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    De neef (was automonteur) van mijn vriendin vertelde me dat ze regelmatig autobanden in auto's legden om de rookgeur uit een auto te krijgen. Dat scheen erg goed te werken.
    Dus een stukje autoband in de koffer doen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top