Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard Pickup maker omgeving Amsterdam/Noord Holland

    Hallo,

    Ik vroeg mij af of er pickup bouwers zijn in de omgeving rond Amsterdam of NH?
    Ik wil graag zelf een keer pickups maken (ik weet dat hier al menig topics aan besteed zijn) maar het gevoel van het zelf maken en iets wat klinkt zoals je zelf wilt geeft toch een bepaalde wens.
    Als er geen pickup bouwer in Amsterdam/NH zit vind ik het ook interessant om te weten welke andere evt bekende pickup bouwers er zijn in NL om ze vragen te stellen.

    Groet en dank.

    Michiel

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Gewoon zelf aan beginnen joh.
    Op youtube staan een berg aan tutorials.
    En van een oude vismolen maak je al een aardige pickupwinder.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xmichielx Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik vroeg mij af of er pickup bouwers zijn in de omgeving rond Amsterdam of NH?
    Ik wil graag zelf een keer pickups maken (ik weet dat hier al menig topics aan besteed zijn) maar het gevoel van het zelf maken en iets wat klinkt zoals je zelf wilt geeft toch een bepaalde wens.
    Als er geen pickup bouwer in Amsterdam/NH zit vind ik het ook interessant om te weten welke andere evt bekende pickup bouwers er zijn in NL om ze vragen te stellen.

    Groet en dank.

    Michiel
    http://guncustoms.nl/

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Ja, Eugen moet je hebben, inderdaad Gun.

  5. #5

    Standaard

    Thx! Ik ga hem eens mailen!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    no offence maar ik denk dat Eugen wel wat anders te doen heeft dan iemand uit te leggen hoe je pickups moet draaien. Die bouwers zijn kleine zelfstandigen die hard moeten werken tegen lage prijzen. Er zijn honderden filmpjes op youtube te vinden. kijk daar eerst maar es.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    no offence maar ik denk dat Eugen wel wat anders te doen heeft dan iemand uit te leggen hoe je pickups moet draaien. Die bouwers zijn kleine zelfstandigen die hard moeten werken tegen lage prijzen. Er zijn honderden filmpjes op youtube te vinden. kijk daar eerst maar es.

    Klopt, daarbij is er niks op tegen om zelf nog eens een keer het wiel uit te vinden.. misschien ga je wel harder/comfortabeler dan de rest..

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Oh, dacht dat het ging om LATEN bouwen

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xmichielx Bekijk bericht
    Ik wil graag zelf een keer pickups maken (ik weet dat hier al menig topics aan besteed zijn) maar het gevoel van het zelf maken en iets wat klinkt zoals je zelf wilt geeft toch een bepaalde wens.
    Ik heb laatst voor het eerst een eigen elementje in elkaar geknutseld, en ik moet zeggen dat het inderdaad een erg leuk idee is, dat je zo'n ding zelf hebt gemaakt. Dat heb ik met alles op het gebied van zelfbouw, maar dit was voor mij weer een nieuwe tak van sport.
    Het idee van "iets wat klinkt zoals je zelf wilt" is daarentegen een heel ander verhaal. Ik heb geen flauw benul wat voor voor effect iets heeft, in keuzes qua draad, magneten, aantal windingen, linksom/rechtsom, en wat al niet meer. Vermoedelijk is dat een kwestie van heel veel uitproberen, heel goed bijhouden wat je doet, en wat voor gevolgen dat heeft.

    Dat gezegd hebbende, ben ik best tevreden met het resultaat van mijn eerste poging! Ik denk dat het niet de laatste gaat zijn
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  10. #10

    Standaard

    No offense maar waar staat dat ik niet voor zijn tijd wil betalen plus materiaal? Ik snap best dat hij niet voor de kat zijn k@# mij gaat uitleggen hoe het moet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top