Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard maten les paul gem tuners en brug

    Vandaag mijn pakketje binnengekregen met onderdelen en tot mijn schrik paste alles net niet. De het schroefdraad voor de tunomatic brug is net te klein, het schroefdraad voor de stoptail is weer net te groot en de ringen voor de tuners zijn weer net te klein voor het gat waardoor ze los zitten.

    Lijst onderdelen:
    -GOTOH GE103BC
    -GOTOH GE101ZC
    -GOTOH SD90

    Bij de tuneomatic brug heb ik vermoedelijk een nashville stijl moeten bestellen maar op de website van gotoh staat dat hun brug m8 schroefdraad gebruikt terwijl het schroefdraad in de studs eerder bij 4 mm zit, vandaar mijn verwarring. Waarom de stoptail en de tuners niet passen heb ik geen idee. Iemand misschien die kan helpen met de juiste onderdelen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  2. #2

    Standaard

    Er zou idd een nashville brug op moeten zitten en geen ABR1. Maar dat heeft niet zo heel veel met schroefdraad te maken hoor.
    Een nashville heeft bushings in de body en een ABR1 niet. Maar M8 lijkt me een foutje. Zal idd eerder bij 4 in de buurt zitten, maar je probleem zal wel zijn denk ik dat het geen metrische draad is maar engels... Zelfde zal wel gelden voor de grote schroeven van het stopstuk.

    Waarom de tuner bushings te klein zijn weet ik niet. Ik heb wel regelmatig tuners gewisseld en bij mijn weten had je 2 maten: 8mm (push-in) en 10mm (zeskant). Hier heb ik het altijd mee kunnen redden, maar da's alles wat ik weet. Misschien (en dat is niet bepaald ondenkbaar)is dat gat ook niet metrisch en heb je dus iets speling nu. Maar wellicht kun je ze iets opdikken ofzo.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    Onderdelen gaan weer terug naar thomann, ik heb de specs van een gibson nashville brug gevonden en daar is het schroefdraad ongeveer 4.5mm daar zit de fout waarschijnlijk. Ik was al een beetje bang dat de maten niet metrisch waren. Binnenkort even langs vox humana, weet ik zeker dat de onderdelen passen.

    Verder zit ik met het probleem dat de seymour duncan sp90 niet goed past. Schroeven die ik er bij kreeg past niet in het schroefdraad wat al onder de pickup zit(tis een metalen stud met schroefdraad). Vermoed dat de schroeven die ik van sd kreeg bedoeld zijn om direct in het hout te schroeven.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    schroeven die bij aftermarket P90's komen zijn meestal houtschroeven. bij gibsons met standaard P90 gebruiken ze idd bushings. past een gewone humbuckerschoef niet?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    Net geprobeerd, een normale humbuckerschroef is net te groot
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Dat zullen ze bij Vox ook wel hebben. En anders moet je onderweg even langs Sander de Gier, daar heb ik toendertijd de bushings en boutjes voor mijn les paul gem vandaag getoverd.

    Leuk project trouwens!
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    De Gier was ik even helemaal vergeten. Mijn handen jeuken om aan de slag te gaan maar ik kan waarschijnlijk pas vrijdag even op en neer rijden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    Vandaag even langs vox humana geweest voor onderdelen. Oude schroefgaten van de tuners moesten opgevuld worden dus het duurde even voordat alles er in zat. Brug moet nog beter afgesteld worden en de p90 moet nog op de goede hoogte gezet worden maar hij is bespeelbaar
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top