Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    26 maart 2011
    Locatie
    op het randje
    Berichten
    57

    Standaard Epiphone Sheraton 1992 brug en tailpiece andere maat?

    Ik ben bezig mijn Epiphone Sheraton uit 1992 te verbeteren, en ik wil graag de goudkleurige hardware vervangen door chroom.
    Tuners al vervangen door grover locking tuners ,maar de brug die ik gekocht had een gotoh tune-o-matic en bijpassende tailpiece passen niet.
    Weet iemand waar ik een passende brug en tailpiece kan kopen? Of die er een heeft liggen? En welke maat ik nodig heb?
    Ik heb nu zelf een splinternieuw setje over gotoh ge101z en ge103bt dus mocht iemand willen ruilen?
    De gotoh brug en tailpiece zijn iets groter dan die van de epiphone en de brug heeft een iets andere stringspacing lijkt het..dus daar heb ik niets aan en andere gaten boren zie ik niet zo zitten.
    Epiphone is van de samick fabriek uit 1992.Elementen gibson classic 57 in de nek en burstbucker 3 bij de brug.
    Anders breng ik hem wel weg naar de reparateur dan kan die het uitzoeken maar ik hou me aanbevolen voor suggesties..Bedankt alvast!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Kun je dat goudlaagje niet van de bestaande hardware af brushen?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    26 maart 2011
    Locatie
    op het randje
    Berichten
    57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Kun je dat goudlaagje niet van de bestaande hardware af brushen?
    Ja dat is ook een optie..dacht ook meteen de hardware te verbeteren maar als ik niets kan vinden wat past is dat ook mogelijk natuurlijk,
    bedankt!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Epiphone hardware valt nog wel wat aan te verbeteren denk ik (alhoewel ik de brug en tailpiece van mijn Sheraton nooit heb vervangen, klinkt en werkt prima. En mijn Sheraton heb ik in '94 2e hands gekocht, is waarschijnlijk exact dezelfde als die van jou).

    De maatvoering van Epiphone is idd wat anders dan van Gibson, maar de meeste suppliers leveren ook de Epiphone maten. Hier is een upgrade-kit met maatvoering erbij, kun je zien wat je nodig hebt: http://www.realparts.com.au/guitar-u...-kit-gold.html, dan weet je wat je moet bestellen.

    Voor de zekerheid even nameten met een schuifmaat of die maten ook voor jouw Sheraton gelden.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Van mijn Sheraton is het goud trouwens al bijna volledig van de hardware afgesleten. Staat erg mooi vind ik. En heb jij ook de stemmechanieken vervangen? Die vind ik tot mijn verbazing nl erg goed: fijn in te stellen en erg stemvast (wat mss wel meer met de topkam te maken heeft trouwens).
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    30 juli 2010
    Locatie
    Rotterdam-Zuid
    Berichten
    10.444

    Standaard

    Ik heb er ook eentje. Fijne gitaar. Een verbetering die ik je wil aanraden is de topkam vervangen door een koolstof exemplaar. Heb ik ook gedaan, en totaal geen stemproblemen meer. Zeker in combinatie met locking tuners een vette aanrader. (Nou heb ik er een Bigsby tremolo op zitten, dan heb je dat ook wel nodig.)
    Ik buig voor niemand. Ik heb een slechte rug.


    Te koop: Cort Actionbass , zie advertentie!

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    26 maart 2011
    Locatie
    op het randje
    Berichten
    57

    Standaard

    Bedankt voor de link!
    topkam heb ik vervangen door een graphtech en die klinkt een stuk beter!
    Erg fijne gitaar inderdaad zit nu ook een pushpull pot in om de humbuckers te splitten ,gebruik dat niet veel want als ik single coil wil pak ik mijn strat ,maar het is wel een leuk extraatje.
    De oude stemmechanieken heb ik hier nog liggen en de oude elementen ook, zal ze bewaren.
    Dat halfafgesleten goud heb ik ook,is eigenlijk wel mooi maar ik heb er nu al grovers rotomatics inzitten van glimmend chroom..
    Bedankt voor de reacties.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top