Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21

Discussie: Les paul types

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    er probeert iemand op Facebook / gitaristen marktplaats een Indie les paul te slijten in de kleuren van de schotse vlag voor 300 piek.
    https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater
    Die Indies zijn niet zo bekend maar best wel okay....en eens wat anders dan die eeuwige Epi's
    Indie's zijn veel meer dan best okay. Ik heb er één gehad en die was fantastisch afgewerkt en speelde als een zonnetje!!! Ik denk dat een Indie beter is dan veel hedendaagse Epiphone's.
    Zeker een goede tip van MikeD!
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    +1. Ik heb twee Prs-kopieen van Indie en die zijn erg goed, goed gebouwd, uitstekend afgewerkt en ze spelen als boter.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik vond Indies ook best goed voor het geld, maar wat zijn die Les Paul-copies zwaar, zeg.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik vond Indies ook best goed voor het geld, maar wat zijn die Les Paul-copies zwaar, zeg.
    je kent toch de eeuwenoude 'klacht' over Les Pauls??? dat je er een schouderbreuk van krijgt omdat ze zo zwaar zijn?? waarom denk je dat meneer G uit Tennessee allerlei Emmentaler / Leerdammer kazen onder de essen tops van zijn les pauls verstopt..?? weight relief noemt -ie dat. Een echte Les Paul is dus loeizwaar...dat hoort zo. Neit soezen, zoals mijn vrouw zegt.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  5. #15
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik vond Indies ook best goed voor het geld, maar wat zijn die Les Paul-copies zwaar, zeg.
    Misschien een Les Paul Junior, of zijn die net zo zwaar?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    je kent toch de eeuwenoude 'klacht' over Les Pauls??? dat je er een schouderbreuk van krijgt omdat ze zo zwaar zijn?? waarom denk je dat meneer G uit Tennessee allerlei Emmentaler / Leerdammer kazen onder de essen tops van zijn les pauls verstopt..?? weight relief noemt -ie dat. Een echte Les Paul is dus loeizwaar...dat hoort zo. Neit soezen, zoals mijn vrouw zegt.
    Ik vond ze zwaarder dan de gemiddelde Gibson. Ik heb een full mahogany Saint Blues Mississippi Bluesmaster en in vergelijking met Indie is dat een vedergewicht. Wel superresonant en full of tone trouwens.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik vond ze zwaarder dan de gemiddelde Gibson. Ik heb een full mahogany Saint Blues Mississippi Bluesmaster en in vergelijking met Indie is dat een vedergewicht. Wel superresonant en full of tone trouwens.
    de ene soort mahonie is de andere niet. Precies heb ik het niet meer op m'n netvlies maar het schijnt te maken te hebben met de bodem waarop de boom is gegroeid en de mineralen die het hout tijdens z'n groei heeft opgenomen (maar dat kan ook bakerpraat zijn). M'n BaCH firebird is ook van zulk loeizwaar mahonie. Overigens die Saint Blues dingen zijn wel erg fraai en je bent niet de eerste die daar lovend over is.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    de ene soort mahonie is de andere niet. Precies heb ik het niet meer op m'n netvlies maar het schijnt te maken te hebben met de bodem waarop de boom is gegroeid en de mineralen die het hout tijdens z'n groei heeft opgenomen (maar dat kan ook bakerpraat zijn). M'n BaCH firebird is ook van zulk loeizwaar mahonie. Overigens die Saint Blues dingen zijn wel erg fraai en je bent niet de eerste die daar lovend over is.
    Eigenlijk hoort ie niet in het LP-rijtje, want het is meer een hybrid: een kruising tussen een LP en een tele (strings though body, tele-esque headstock). Ik heb er BKP Mules inzitten en dat ding klinkt verdomd lekker. Ooit voor nog geen 400 euro inclusief BKP's overgenomen, gewoon voor erbij. De shape is niet ieders ding. De body is vrij klein, een beetje a la Gibson Nighthawk/Blueshawk. Ben je een grote kerel dan lijkt het alsof je op een minigitaar staat te spelen. Niettemin is het één van mijn favo's, met name door de lekkere neck. Als je je strat of tele wegzet, hoef je nauwelijks te wennen aan de neck van de St. Blues. Dat zit dicht bij elkaar. Hij weegt ook ongeveer evenveel als mijn tele.






    Back on topic dan maar...
    Laatst gewijzigd door telerocker; 24 juni 2015 om 13:44
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Goed.. back on topic dan toch nog maar wat pics van m'n Tokai LS85Q.
    [IMG][/IMG]

    Die Q staat vor Quilted top.. maar da's misschien niet zo goed zichtbaar op deze pic.
    Hopelijk beter op deze
    [IMG]

    [/IMG]

    en "Zoals het heurt" is in de cut away keurig zichtbaar (als je goed kijkt) dat er een essen topje op de mahonie body zit; dat quilted is een fineertje
    [IMG]
    [/IMG]

    de binding is al lekker wat vergeeld dus ook: net echt
    [IMG][/IMG]

    imitatie Klusons en 'open book' headstock
    [IMG][/IMG]

    en de brug rechtstreeks in de body, geen bussen met studs
    [IMG][/IMG]

    pot cavity met 'isoleerverf'
    [IMG]
    [/IMG]

    en hij speelt - nadat ik er verse snaren en wat Fast Fret aan besteed had - als een tierelier en klinkt als de brandweer ...die Seymour Duncan Jazz bij de hals gaat knettervet en het brugelement levert me gisteren nog het licht nasale geluid van Jimmy Pages 'Rock and Roll' riffje dus dat zit ook snor. Wat mij betreft hoeft het dus niet per se jaren 70 / 80 Tokai te zijn. Deze MIJ is van 2000 en was alleszins betaalbaarder dan een 'vintage' Tokai.
    Laatst gewijzigd door MikeD; 25 juni 2015 om 18:20
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Mooie gitaar. Zal vast voldoende wegen...
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top