Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Hoe leer je een nieuwe song op de goede manier?

    Hallo!

    Ik merk dat ik enigszins moeite heb wanneer ik een tab wil leren, met name de vingerzetting en het verwisselen van vingers bij andere noten zijn voor mij een probleem. Ik ben echter nog wel een beginner (nu ongeveer een maand)

    Zit er een bepaalde logica in het aanleren van een nieuw stuk? Wat voor adviezen kunnen jullie mij geven om het beste een stuk te leren spelen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Nu een maand? Dan ben je nog vooral bezig met je vingers uit de knoop proberen te houden..

    Kijk goed naar de vingerzetting, dat ten eerste. studeer 1 à 2 maten per keer in en oefen ze op een lagere snelheid. Als ze er goed inzitten, sneller, tot je op tempo zit. Iedere keer als je een nieuw stukje leert, speel dan ook alles wat je ervoor geleerd hebt. Gitaarspelen is je motorisch geheugen trainen. Je bent echter ook nog bezig met je gitaar leren vasthouden, dus het kan allemaal wat langer duren. Geef daardoor niet op, je zal zien dat het op een gegeven moment steeds beter gaat. In het begin gaat het met sprongetjes. Lukt niet, lukt niet, lukt niet, heeeee! lukt wel!

    Bedoel je dan ook akkoorden leren spelen? Of echt losse noten? Leer het eerste ook, m.i. belangrijker as basis..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Het slechte nieuw is, er is geen geheime slimme & snelle manier.
    Het goede nieuws is, als het zo makkelijk zou zijn zou iedereen het doen.