Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    die van jou is een spiegeltje !
    Dat bedoel ik.. Mét haakse slijper gedaan..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Wat ook vooral invloed heeft op je spuitwerk is de temperatuur.
    Te warm en je krijgt te snel zakkers.
    Te koud en je krijgt een sinaasappel effect.
    De truc is om onder de juiste temperatuur te spuiten zodat je lak mooi vloeit. Zakkers voorkom je door geleidelijk te spuiten vanaf zoveel mogelijk een constante afstand. Spuit van links naar rechts en overlap iedere strook iedere keer met max een centimeter.

    Als je in de lengte gaat spuiten probeer dan zoveel mogelijk van beneden naar boven te spuiten. Wanneer je dit andersom doet dwarrelt er lak naar beneden op de body. Je heb dan kans op "pikkeltjes" in je eindresultaat.
    En inderdaad doe meerdere lagen en tussen iedere laag weer even opschuren. Uiteindelijk wanneer je klaar bent en alles goed is uitgehard, nat schuren met korrel 1500 tot 2000 en dan polijsten.
    Spiegeltje

  3. #13
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    En zorg dat het te spuiten deel goed schoon is, een huidschilfertje kan al voor een vulkaantje zorgen en heb je zo'n vulkaantje, vul hem met een druppel lak, laat het harden, neem het nieuwe mesje van een stanleymes en snijd het ergste weg als de lak nog niet keihard is geworden. De rest schuur je weg als het hard is.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    en als je na afloop nog putjes hebt, opvullen gaat het best onzichtbaar met superlijm
    life sucks and then you die

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Te koud en je krijgt een sinaasappel effect.
    De truc is om onder de juiste temperatuur te spuiten zodat je lak mooi vloeit. :[/QUOTE]

    Wat is te koud? in de winter bij vorst spuit ik buiten een tele met cellulose. Daarna naar binnen met de body en de volgende dag weer een laag. Geen enkel probleem....
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Als je hem naar binnen haalt voor de lak droog is kan dat idd. Wel moet je met in de winter buiten spuiten weer opletten met vochtigheid. Zeker bij blanke lak wil vocht nog weleens zorgen voor een beetje wittige waas in je lak.

    @TS, ik heb 2K spuitbus weleens gebruikt voor mijn autovelgen. Ik kan me herinneren dat er op de bus stond hoe je het moest doen. Volgende laag moest na 15 minuten geloof ik of na 24 uur. Ik heb zelf gekozen voor 3 lagen na telkens die 15-20minuten. Daarna geheel een week laten uitharden en zag er zeer goed uit. Ideaal die 2k spuitbussen.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan jansen Bekijk bericht
    Te koud en je krijgt een sinaasappel effect.
    De truc is om onder de juiste temperatuur te spuiten zodat je lak mooi vloeit. :
    Wat is te koud? in de winter bij vorst spuit ik buiten een tele met cellulose. Daarna naar binnen met de body en de volgende dag weer een laag. Geen enkel probleem....[/QUOTE]

    cellulose reageert wat prettiger op kou dan 2k, ik heb ook geen moeite om cellulose bij wat extremere temperaturen te spuiten maar 2k luistert wat nauwer
    life sucks and then you die

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Zoals Fred zegt, 2k is een tikkeltje anders. Sowieso werken verschillende laksoorten anders onder verschillende temperaturen. Maar 2K kan een hele nare zijn bij te lage temp.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feter Bekijk bericht
    Zoals Fred zegt, 2k is een tikkeltje anders. Sowieso werken verschillende laksoorten anders onder verschillende temperaturen. Maar 2K kan een hele nare zijn bij te lage temp.
    Ik heb i.d.d nog nooit 2K geprobeerd.Ik hou het maar bij cellulose lak..en als er kleur moet komen is Clou de leverancier .
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik vind Cellulose ook veel prettiger om mee te werken maar als je maar een korte tijd beschikbaar hebt en je beschikt over goede polijst apparatuur en een goed spuitruimte dan is het wel prettig dat je binnen een week klaar kan zijn met aflakken
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top