Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Cool Software voor beginners?

    Howdy all,

    Paar vraagjes..
    Ik heb nu het gratis open source programma TuxGuitar, vind het handig om tab in te voeren en te bewaren. Heb het idee dat ik daar sneller door leer kwa muziektheorie en het sneller lezen van tab. Is het als beginner handig om meteen Guitar Pro te nemen? Of is het zoals de naam aangeeft meer voor de pro's weggelegd? Het is me een beetje onduidelijk wat ik er nou precies mee kan. Is er nog andere software waar ik iets aan zou kunnen hebben? Verder zoek ik een site waar ik 'goede' GP4 bestanden kan vinden. Van tips word ik blij .

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2006
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    1.452
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Monroe als je googled op Guitar Pro, kom je op hun website.
    Daar is een download-knop om de trail (probeer)versie te downen.
    Hij is wat 'uitgekleed' in functionaliteit, maar mogelijk kan je daarmee wel
    zien of het wat voor je is.

    Suc6!

  3. #3

    Standaard

    Guitar pro is wel heel wat veelzijdiger als Tuxguitar. En nee, is echt niet alleen voor pro's!
    Powertab is inmiddels behoorlijk verouderd, maar ook daar zijn veel goede tabs voor te vinden. Denk dat tegenwoordig bijna alles wat de moeite waard is in guitar pro gemaakt wordt.

    Verder, zorg dat je jezelf kunt opnemen, om af en toe jezelf terug te horen.

    Vertrouw niet blindelings op tabs, maar ontwikkel ook je eigen oren!

    Vertragen, loopen (ook selecties), een nummer een toon hoger of lager zetten, of bijstemmen: Bestpractice. Let op, werkt met mp3, niet met wmv bestanden. Die laatste leveren bij mij iig een vervelende vastloper van het programma op.

    En, mocht ik vergeten zijn het te zeggen: Vertrouw niet blindelings op tabs, maar ontwikkel ook je eigen oren!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jedeel Bekijk bericht
    Monroe als je googled op Guitar Pro, kom je op hun website.
    Daar is een download-knop om de trail (probeer)versie te downen.
    Hij is wat 'uitgekleed' in functionaliteit, maar mogelijk kan je daarmee wel
    zien of het wat voor je is.

    Suc6!
    Ga ik doen, dank je wel. Was al kort op de site geweest, maar dat had ik over het hoofd gezien.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Verder, zorg dat je jezelf kunt opnemen, om af en toe jezelf terug te horen.
    Dat heb ik al een paar keer gedaan, word er nog niet blij van. Mijn geduld is nog nooit zo op de proef gesteld als met deze hobby, maar ooit zal het wel z'n vruchten afwerpen ;-)

    Bedankt ook voor je tips.

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    He guys,

    Ik heb een paar van mijn tabs op Guitar pro 6 naar een wav bestand overgezet. Ik krijg op een paar nummers vervorming die ik niet hoor wanneer ik ze gewoon op het programma zelf afspeel. Is iemand bekend met dit probleem?

    Groetjes

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top